A A+ A++

Od niedawna kierowcy mogą już niemal w pełni korzystać z drogi wojewódzkiej 222 na trasie Starogard Gdański – Gdańsk. Wiele osób jednak zwraca uwagę na głębokie rowy, które zostały wykopane niemal wzdłuż całej drogi. Jak twierdza kierowcy, wystarczy przymrozek, jeden nieodpowiedni manewr, a cała sytuacja może zakończyć się tragicznie… Jak tłumaczy się Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku?

Tradycją stało się już, że niemal wszystkie roboty remontowe w naszym regionie są opóźnione. Nie inaczej jest z drogą wojewódzką 222. Pierwotnie określony termin umowny przewidziany na wykonanie robót upłynął 30 kwietnia tego roku. Jak jednak zapewniają zarządcy drogi, zasadnicze prace zostały już zakończone.

– W trakcie realizacji zadania wystąpiły okoliczności skutkujące koniecznością wydłużenia  terminu realizacji robót, za które de facto nie odpowiada żadna ze Stron. W dniu 29.08.2019 r. nastąpiło wydłużenie terminu realizacji robót do dnia 30 czerwca 2020 roku. W tym miejscu należy zauważyć, że wykonawca zintensyfikował roboty na całym odcinku drogi wojewódzkiej nr 222 objętym rozbudową, co powinno pozwolić na ich zakończenie i tym samym odbiór jeszcze w roku bieżącym – mówi Anna Mątewska, zastępca Dyrektora ds. Inwestycji Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

„Rowy śmierci”

Opóźniony termin zakończenia robót nie budzi jednak tak wielkich kontrowersji, jak głębokie rowy, nazywane również przez kierowców – „rowami śmierci”.

– Roboty zostały wykonane zgodnie z przeznaczoną na ten cel dokumentacją projektową.

Rowy są elementem technicznym  drogi i należą do wyposażenia technicznego pasa drogowego. Często pełnią funkcję ochronną drogi przed napływem wód z terenów przyległych oraz przed utratą funkcji infiltracyjnej – tłumaczy Anna Mątewska.

„Bariera jest fizyczną przeszkodą”

Zdaniem kierowców, wystarczy minimalny przymrozek, by nawet na prostej jezdni, doszło do nieszczęścia. Nie wszędzie jednak zostaną zamontowane elementy oddzielające jezdnię od rowów.

– ZDW w Gdańsku chciałby najpierw wytłumaczyć, że bariera ochronna jest urządzeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale jest także fizyczną przeszkodą, która w przypadku uderzenia w nią pojazdu stanowić może zagrożenie dla zdrowia lub życia uczestników ruchu drogowego.

Bariery ochronne, zgodnie z obowiązującymi w tej materii wytycznymi powinno się stosować jedynie wtedy, gdy ich brak mógłby mieć bardziej negatywne skutki dla osób przebywających w pojeździe oraz dla osób i obiektów znajdujących się w obszarze zagrożonym, niż w przypadku zastosowania barier.

Kierując się powyższą zasadą, tut. Zarząd informuje, że bariery drogowe, ze względu na głębokość rowów, zostały zamontowane wyłącznie w miejscach wymaganych warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie.

Ponadto, lokalizacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wynika z zaopiniowanego przez Policję i ZDW Gdańsk a następnie zatwierdzonego przez Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego projektu docelowej organizacji ruchu – podsumowuje zastępca Dyrektora ds. Inwestycji ZDW w Gdańsku Anna Mątewska.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLeśmianowski Konkurs Literacki
Następny artykułAlfa Romeo wkrótce uruchomi nowy symulator