Kierowca Inter Europolu Competition, po zaledwie jednym sezonie w mistrzostwach wytrzymałościowych, zadebiutuje za kierownicą hipersamochodu Peugeot 9X8. W testach weźmie udział także jego dawny rywal z Formuły 2, Theo Pourchaire.
Francuzi ścigali się wspólnie w F2 w latach 2021 – 2023. Najwyższą pozycją Novalaka w klasyfikacji generalnej była 14. lokata. Pourchaire najpierw sięgnął po tytuł wicemistrzowski, a następnie mistrzostwo serii. Ich kariery obrały jednak zwrot o 180 stopni.
Podczas gdy Theo nie utrzymał miejsca w IndyCar i ma duże problemy ze znalezieniem fotela na przyszły sezon, Clement dołączył do polskiego zespołu, a jego program startów miał obejmować Europejską Serię Le Mans oraz jeden wyścig WEC i IMSA. Chociaż ostatecznie przez chorobę nie wystartował w Daytonie, zajął 7. miejsce w ELMS i stanął na drugim stopniu podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Podium: LMP2: Race winner #22 United Autosports Oreca 07: Gibson: Oliver Jarvis, Bijoy Garg, Nolan Siegel, second place #34 Inter Europol Competition Oreca 07: Gibson: Jakub Smiechowski, Vladislav Lomko, Clement Novalak, third place #28 Idec Sport Oreca 07: Gibson: Paul Lafargue, Job Van Uitert, Reshad De Gerus
Autor zdjęcia: Alexander Trienitz
Posezonowe testy dla debiutantów Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędą się po finałowej rundzie na Bahrain International Circuit. Ponieważ potrwają zaledwie jeden dzień, będą one bardzo intensywne.
– Dla zespołu Peugeot TotalEnergies nadchodzące testy debiutantów w Bahrajnie przynoszą nowe spojrzenie, mimo że przywrócenie samochodów do pełnej sprawności po wyścigu wymaga ogromnej pracy całego zespołu – powiedział Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot.
– Zawsze jest to bardzo motywujące i satysfakcjonujące, gdy widzimy, jak młodzi kierowcy przyjeżdżają z szeroko otwartymi oczami, odkrywając zespół, samochód itp. Wybraliśmy zawodników o dwóch różnych sylwetkach. Theo jest ukierunkowany na wyścigi single seaterów i ma już imponujące osiągnięcia, a także jest uznawany za jeden z największych talentów w tej kategorii.
– Clement ma większe doświadczenie w wyścigach długodystansowych, z wyróżniającymi się wynikami w ELMS oraz w szczególności 2. miejscem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z 2024 roku w klasie LMP2. Jego statystyki w tej dyscyplinie zrobiły na nas wrażenie. Myślę, że to interesujące połączenie.
– Będą prowadzeni przez Paula di Restę i Malthe Jakobsena, którzy również przeszli przez ten proces, zanim zostali mianowani na pełnoetatowych kierowców. Zawsze jest to dla nas bardzo ciekawe, otrzymywać techniczne opinie z nowej perspektywy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS