A A+ A++

Rosjanie starają się wykorzystywać przejęte zakłady należące wcześniej do zachodnich producentów. W efekcie wyjeżdżają z nich obecnie samochody rosyjskie i chińskie. Podobnie będzie z fabryką pozostawioną przez Toyotę. Z tą różnicą, że na auta, które będą tam powstawać mogą sobie pozwolić tylko najbogatsi.

Z przejętych zakładów wyjeżdżają rosyjskie i chińskie auta

W wyniku nałożonych na Rosję sankcji oraz wycofania się z rynku wielu producentów samochodów, rosyjscy obywatele mają dziś do wyboru jedynie samochody rodzimej produkcji lub pochodzące z Chin. Ze względu na problemy z dostawami komponentów w wielu rosyjskich autach wyprodukowanych po nałożeniu sankcji brakowało tak podstawowych elementów wyposażenia jak np. poduszki powietrzne. Rosja demonstracyjnie ogłaszała jednak “sukcesy”, które miały pokazać, że nic sobie nie robi z sankcji. Jednym z nich było… rozpoczęcie produkcji ABS (zapobiega blokowaniu kół w czasie hamowania) i ESP (stabilizuje tor jazdy auta).

Rosyjskie władze, a także lokalnie działające firmy motoryzacyjne przejmują pozostawione przez zachodnich producentów zakłady. W efekcie z fabryk wyjeżdżają rosyjskie lub chińskie samochody. Przejęcie zakładu nie rozwiązuje jednak wszystkich problemów, bo jak się okazuje może zdarzyć się sytuacja, że w danym miejscu nikt nie chce produkować aut. Z trudnością znalezienia partnera borykał się właściciel pozostawionej przez Volkswagena fabryki w Kałudze. Choć zakład de facto nie pracował, osoby tam zatrudnione i tak przychodziły do pracy.

W fabryce Toyoty będą powstawać luksusowe samochody

W fabryce pozostawionej przez Toyotę w Sankt Petersburgu auta będą produkowane. Nie będą to jednak samochody dla ludu, a dla lokalnej elity. Rosyjski wicepremier i zarazem minister przemysłu i handlu, Denis Manturow, zapowiedział, że do końca tego roku w fabryce powinna rozpocząć się produkcja luksusowych samochodów rodzimej marki Aurus – informuje rosyjska agencja informacyjna TASS. Manturow zadeklarował również, że samochody mają trafić do sprzedaży w 2025 roku.

Aurus. Co to za marka?

Aurus to rosyjska marka oferująca ekskluzywne samochody. Jej powołanie to jeden z elementów odbudowy mocarstwowego wizerunku Rosji. Jej celem było stworzenie aut, które będą wozić najwyższych rosyjskich dostojników państwowych. Podjęta w 2011 roku nieudana próba wskrzeszenia ZIŁ-a zaowocowała w Rosji opracowaniem nowych wytycznych w ramach projektu o nazwie “Orszak”. Jako pierwsza, w 2019 roku, w ofercie zadebiutowała reprezentacyjna limuzyna – Senat. Swój publiczny debiut auto zaliczyło jednak wcześniej, ponieważ 7 maja 2018 roku przedłużona, opancerzona odmiana modelu zawiozła Władimira Putina na kolejną ceremonię zaprzysiężenia na prezydenta Federacji Rosyjskiej. Co ciekawe samochód nie miał jeszcze nazwy. Oficjalnie marka Aurus zadebiutowała 23 maja 2018 roku.

Obok rosyjskiego przywódcy jednym z pomysłodawców i orędowników stworzenia nowej linii ekskluzywnych pojazdów był wspomniany już Denis Manturow. Nadzorował … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZarządzanie na Medal, czyli o tym jak częstochowska młodzież błyszczała wiedzą w konkursie Politechniki
Następny artykułRobi się gorąco