Maciej Dolega, rzecznik MediaMarktSaturn Polska, zwraca przy tym uwagę na pewien margines błędu w statystykach GUS, na poziomie 1 – 2 p.p. – W sprzedaży i w użytkowaniu pozostają jeszcze pralki nieautomatyczne (wirówki-Frania), których nie uwzględniają te dane – wyjaśnia.
Mimo to, wskaźnik ten raczej będzie dalej spadać niż rosnąć, bo producenci sprzętu AGD notują w ostatnich latach spadki sprzedaży tych urządzeń i to dość znaczne.
– Sprzedaż ilościowa pralek spadła o 3,3 proc. w 2022 r. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Niestety, trend ten pogłębił się w 2023 r., gdy różnica „in minus” wyniosła już 9,4 proc., co daje nam ogólny spadek o 12,4 proc. w porównaniu z 2021 r. Jednak paradoksalnie, mimo malejącej liczby sprzedanych pralek, wartość sprzedaży wzrosła o imponujące 13 proc. w 2023 r. To z kolei przyczyniło się do rekordowego wzrostu średniej ceny sprzedaży, o 29 proc. w tym okresie – wylicza Alicja Jankowska z Neonetu.
Mniej urządzeń, dobra marka
Również przedstawiciele Allegro w ciągu ostatnich dwóch lat obserwują stabilny wzrost wartości zakupów w segmencie pralek. Na tej platformie, średnia cena sprzedawanych urządzeń w ostatnim czasie wzrosła o 18 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS