Sukces kampanii e-mail zależy od zaangażowania odbiorców. Zanim rozpoczniemy wysyłkę newslettera warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. O której godzinie użytkownicy zaglądają do swoich skrzynek pocztowych? Które z wiadomości są skłonni otworzyć? Czy czytają wiadomości, które przyszły później, niż 12 godzin temu? Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się tej kwestii.
Godzina
Najwięcej czytelników mamy szansę zebrać między godziną 8 a 10 rano oraz około godziny 15. Prawie 40% wszystkich wiadomości wysyłane jest między 6 rano a południem. Sprawia to, że skrzynki odbiorcze są przepełnione mailami co może znacznie zmniejszyć szansę na odczytanie wiadomości. Jednak przy optymalizacji harmonogramu wysyłki e-mail nie wystarczy wiedza na temat najlepszych godzin do publikacji newslettera. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak: przyzwyczajenia oraz godziny pracy użytkowników, czy praktyki konkurencji. Wiadomości e-mail mają najlepsze rezultaty w 1. godzinie od wysłania. Aż 23,63% wszystkich wiadomości jest otwierane w pierwszej godzinie. Jeżeli wiadomość nie zostanie zauważona do 24 godzin od wysyłki, prawdopodobieństwo jej otwarcia jest bliskie zeru.
Dzień
Wysyłaj newsletter w czwartki, ponieważ jest to dzień, w którym użytkownicy najchętniej je odczytują. Warto rozważyć wysyłkę także w niedzielę lub piątek. Niedziela wbrew pozorom jest dobrą opcją, ponieważ, w niedzielę dużo osób robi zakupy w Internecie, sprawdza pocztę lub kontaktuje się z rodziną i przyjaciółmi.
Dlaczego nie poniedziałek? Ponieważ, poniedziałek to dzień, w którym rozpoczynamy nowy tydzień w pracy, i większość dnia zajmuje nam planowanie zadań na cały tydzień. Odczytywanie maili nie jest więc priorytetem.
Który dzień wybrać? Najlepiej wypróbować różne opcje. Wyślij newsletter w czwartek, a w kolejnym tygodniu wypuść go w niedzielę. Metodą prób i błędów dowiesz się, która opcja jest dla Ciebie najlepsza.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS