Kiedyś przejście jednego pokolenia w kolejne trwało dłużej. Obecnie, m.in. z powodu tempa życia czy błyskawicznego postępu technologicznego, te zmiany następują szybciej, a kolejne generacje kierują się innymi wartościami i mają inne podejście do pracy.
Czytaj też: Pokolenie Z jak zmiana. „Dla milenialsów kawa w pracy za darmo to zdobycz cywilizacyjna i synonim luksusu. Dla zetek kawa jest prawem, a nie towarem”
Czy poszczególne pokolenia można jakoś scharakteryzować?
Według raportu „Millenialsi i generacja Z 2020” przygotowanego przez analityków amerykańskiego banku inwestycyjnego Cowen, do 2028 r. osoby urodzone po 1980 r. będą stanowić 70 proc. światowej populacji. To ich postawy i zachowania będą kształtować przyszłą gospodarkę i wpływać na sukcesy bądź porażki spółek. Inwestorzy, którzy trafnie przewidzą zachowania konsumenckie dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków mogą więc liczyć na zyski w przyszłości.
Młode pokolenia – zetki i późni milenialsi, czyli osoby do 35. roku życia – mają np. zupełnie inne podejście do pracy niż osoby reprezentujące starsze pokolenia. Oni poszukują sensu pracy i odpowiedzi na pytania: po co pracują, dlaczego w tej konkretnej firmie, co jest sensem działania danej organizacji, jakie wyznaje ona wartości. Znacznie bardziej istotna jest dla nich np. kwestia społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Konsekwencją takiego podejścia jest fakt, że dziś to firmy są wybierane przez pracowników, a nie na odwrót. Ludzie nie szukają pracodawców – firm, które są najlepsze na świecie, ale poszukują firm, które są najlepsze dla świata. Inicjatywy mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju przyniosą zatem korzyści tym graczom rynkowym, którzy uwzględnią je w swoich działaniach. Mając tego świadomość, jesteśmy w stanie odpowiednio zaprezentować się młodszemu pokoleniu, lepiej dopasować do jego potrzeb i w konsekwencji być bardziej atrakcyjnym pracodawcą.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS