W Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Brzechwy odbyła się ósma konferencja z cyklu „Słodko-gorzki świat osób niepełnosprawnych”. Tym razem wieloaspektowo poruszono temat ogromnego wpływu dobrostanu rodzica na dziecko w wykładzie „Szczęśliwy rodzic – szczęśliwe dziecko”.
Rodzice, opiekunowie, terapeuci i pedagodzy spotkali się w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Brzechwy, aby wymienić się doświadczeniami w zakresie pracy z osobami niepełnosprawnymi. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji był „Szczęśliwy rodzic – szczęśliwe dziecko”. Wystąpiła dr Katarzyna Błońska, psycholog społeczny z Uniwersytetu Opolskiego, członek Rady Naukowej Instytutu Psychologii, autorka wielu publikacji naukowych o wspieraniu rozwoju dziecka i dorosłego.
– Rozmawiamy o sprzężeniu zwrotnym i wpływie dobrostanu rodzica na dziecko. Konferencja dedykowana jest rodzicom, opiekunom, nauczycielom, dla których edukacja i życie osób niepełnosprawnych jest ważne. Na konferencji zawsze jest również panel dyskusyjny, gdzie nauczyciele z naszej szkoły mówią o metodach pracy, głos zabierają rodzice, opowiadają, jak ich dzieci trafiły do szkoły i jak wspierają ich edukację – mówi Krystyna Gielas, dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych im Jana Brzechwy.
Konferencja współorganizowana jest przez Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu.
– Szkolnictwo specjalne zawsze było ważną dziedziną w oświacie powiatowej. To jest trudny dział, ale mamy świetną szkołę, świetną dyrektor i znakomitych nauczycieli, który podchodzą do uczniów z wielkim sercem. Ich uśmiech na twarzach jest podsumowaniem pracy naszych pedagogów, których znamy od lat. Oni potrafią podchodzić do uczniów w taki sposób, że młody człowiek, który nie jest do końca sprawny, czuje się tutaj dowartościowany. To jest niezwykle ważne, aby przygotować go do przyszłej pracy i codziennego życia – mówi Józef Gisman, wicestarosta powiatu.
Zespół Szkół Specjalnych kształci uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim w klasach szkoły podstawowej, szkoły branżowej I stopnia oraz szkoły przysposabiającej do pracy. Dzieci, które nie chodzą jeszcze do szkoły, mogą być objęte wczesnym wspomaganiem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS