Tworzenie internetowych platform zakupowych wiąże się z szeregiem wymogów, jakie muszą zostać spełnione, aby sprzedaż nie tylko odbywała się zgodnie z poszanowaniem prawa i wszechobecnej konkurencji, ale przynosząc jednocześnie korzyści biznesowe.
Sprzedawcy chcąc nakłonić użytkowników do skorzystania z oferty prześcigają się w sposobach nawiązania skutecznej narracji z klientem. Efektem tych działań nierzadko są skupiające uwagę fotografie reklamowanych produktów tzw. packshoty.
W dobie społeczeństwa informacyjnego, intensywnego rozwoju portali społecznościowych fotografie produktowe stały się głównym narzędziem komunikacji z klientem i siłą nakłaniającą do zakupu towaru. W tym celu sprzedawcy korzystają bądź z gotowych zdjęć oferowanych przez producentów, serwisów stockowych, bądź inwestują w posiadanie autorskiej bazy zdjęć, korzystając z usług fotografa czy grafika. W tym ostatnim przypadku, obok waloru estetycznego serwisu, unikalne fotografie stają się także czynnikiem, jaki wpływa na pozycjonowanie adresu URL serwisu internetowego, zwiększając jego konkurencyjność.
Czytaj też: Prawa autorskie: za cudze zdjęcia trzeba płacić
Bez względu jednak na to z jakiego rodzaju f…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Nowa Prenumerata już w sprzedaży, poznaj pakiet korzyści!
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS