O tym, jak znakomite korzyści niesie ze sobą posiadanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania Google, wiadomo już od dawna. Ostanie lata przyniosły jednak istotne zmiany. Bezpowrotnie minęły czasy, gdy pozyskując ogromne ilości linków można było uzyskać efekt bardzo szybko. Rozpoczynając prace nad pozycjonowaniem strony trzeba liczyć się z tym, że na rezultat będziemy musieli czekać wiele miesięcy. Jak sobie z tym poradzić? Przede wszystkim nie zwlekać!
Pozycjonowanie strony w Google nie powinno czekać
Nie da się z jakąkolwiek pewnością przedstawić ścisłych przewidywań co do tego, ile czasu zajmie danej stronie marsz ku czołówce listy wyników organicznych Google. Wszystko zależy od szeregu okoliczności – część zależy bezpośrednio od nas, inne wcale, jednak można im z sukcesem stawić czoła.
Najważniejszym czynnikiem jest siła i liczebność konkurencji. Jeśli wykorzystujemy popularne frazy i wiele firm w naszej branży korzysta z usług specjalistów SEM, musimy uzbroić się w dużą cierpliwość.
Dużo zależy także od konkretnej witryny. Niekiedy np. trzeba będzie ją najpierw uwolnić od skutków, jakie pozostawiły po sobie próby pozycjonowania starymi metodami. Całe przedsięwzięcie będzie ponadto łatwiejsze, jeśli zadbamy o dobrą współpracę z realizującymi je fachowcami i damy im swobodę wprowadzania niezbędnych zmian. Wreszcie: ich kompetencje. Pozycjonowanie strony w Google już od dawna nie jest zajęciem, któremu sprosta najbardziej nawet sumienny amator. Konieczna jest rozległa wiedza i doświadczenie, które da się zdobyć tylko dłuższą praktyką.
Jak podają specjaliści z agencji IN, jeśli wszystko będzie nam sprzyjać, na łatwych frazach możemy dotrzeć do pierwszej dziesiątki nawet w trzy miesiące. Dostęp do najszerszego grona potencjalnych klientów dają nam jednak te trudniejsze. Walcz więc o nie, a zobaczysz, że było warto!
Pozwól przygotować sobie witrynę raz a dobrze!
Inaczej niż miało to miejsce przed laty, obecnie bardzo dużego nakładu pracy wymaga optymalizacja strony. Nie wystarczy już zająć się metatagami i nasycić teksty słowami kluczowymi. Potrzebne są ingerencje także w jej budowę, niekiedy liczne i głębokie. Google premiuje bowiem witryny za bardzo różne cechy. Zyskamy w oczach jego robotów, jeśli zadbamy m.in. o szybkość ładowania, właściwą strukturę i nawigację, a także responsywność, czyli przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych o różnych wielkościach i proporcjach ekranów. Przyjrzą się one jednak także temu, na co takiej uwagi przeciętny użytkownik nie zwraca, np. postaciom adresów podstron, jak również temu, co w ogóle się jego oczom nie ukazuje – wykryją więc m.in. wszelkie błędy i zbędne znaczniki w kodzie strony.
Tymczasem, przygotowanie dobrej, efektownej i spełniającej wszystkie współczesne wymogi witryny niesie ze sobą pewne koszty. Zaangażuj więc specjalistów SEM od razu, gdy rozpoczynasz jej przebudowę i uniknij wielokrotnego ich ponoszenia!
(Materiał partnera)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS