– Czy pracodawca może zabronić pracownikom korzystania ze smartfonów (lub innych urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat) na terenie firmy, w związku z przetwarzaniem na jej terenie danych osobowych?
Moim zdaniem pracodawca nie może zabronić korzystania pracownikom ze smartfonów czy urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat uzasadniając to w sposób ogólny, jedynie przetwarzaniem przez pracodawcę danych osobowych. Naruszenie danych osobowych gromadzonych przez pracodawcę równie dobrze może odbyć się bez pomocy wskazanych urządzeń, a zatem najistotniejsze moim zdaniem jest wprowadzenie przez pracodawcę jasnych zasad i polityki bezpieczeństwa w celu wykazania, że dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z wymogami prawa.
W obecnym stanie prawnym przetwarzanie danych osobowych znajdujących się w zbiorach pracodawcy, czyli jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, m.in. zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie w formie tradycyjnej oraz w systemach informatycznych wymaga utworzenia jasnych reguł dostępu i przetwarzania danych przez pracowników i w ramach tych reguł oczywistym wydaje s…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl – pakiet plus już od 39,90 zł za miesiąc
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS