– Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków ekspresów w Europie. Uwielbiamy ekspresy z dużymi wyświetlaczami, Polacy preferują też kawy mleczne, to różni nas od rynków zachodnich, gdzie dominuje trend picia kaw czarnych – mówi dla “Rzeczpospolitej” Krzysztof Nagodziński, członek zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
Zamknięte kawiarnie nie przeszkodziły Polakom w spożywaniu kawy. Według danych GfK, w pierwszym półroczu 2020 roku, Polska była czwartym rynkiem w Europie co do wielkości sprzedaży ekspresów ciśnieniowych. Przed nami były tylko Niemcy, Francja i Niderlandy. Co ciekawe – mniej kawy domowej niż my piją Brytyjczycy, a nawet Włosi.
Według szacunków Nagodzińskiego, polski rynek ekspresów do kawy rośnie od lat. Pandemia zwiększyła popyt na kofeinowe napoje, co przełożyło się na podwojenie sprzedaży w czerwcu dwukrotnie w ujęciu rocznym. Szacunki mówią, że z końcem roku wartość rynku ekspresów do kaw wyniesie nawet około 1 mld zł.
– Tęsknota za dobrą kawą w biurze sprawia, że rośnie popularność ekspresów do kawy. Widzimy duży potencjał rozwoju tej kategorii w kolejnych miesiącach – mówiła dla “Rz” Agnieszka Konecka, dyrektor kategorii AGD w MediaMarktSaturn Polska.
Zawirowania na rynku kawy. Będzie droższa?
Na co stawiają Polacy w kawie?
Według danych z globalnego projektu Consumer Life firmy GfK, Polacy są “świadomymi” kawoszami, a to przekłada się na ich zwiększone wymagania konsumenckie, co dotyczy zarówno wyboru ekspresu jak i doboru kawy w sklepie. Cena gra tutaj rolę drugorzędną, ponieważ stawiamy na wyszukiwanie informacji o produktach, a to oznacza wybór tych, które są jak najlepszej jakości.
Tyczy się to i ekspresów, i kaw. Według analiz, Polacy są bardzo zaangażowani w wybór ekspresu do kawy, porównują modele i marki, porównują dostępne funkcje sprzętów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS