Pierwszą dzisiejszą sekcję zamknął oes Arganil – jedna z legend portugalskiej rundy mistrzostw świata, używana już pod koniec lat 90. ubiegłego stulecia, choć w nieco innej konfiguracji. Odcinek charakterem przypomina poprzednią próbę Gois. Tempo kilkukrotnie się zmienia, ale droga poprowadzona zboczami wzgórz nie wybacza błędów. Obleganym przez kibiców miejscem jest lewy nawrót w okolicach 12 kilometra próby. Cały dystans liczy prawie 19 km.
Przed obiadową przerwą i strefą zmiany opon oes zapisali na swoje konto Neuville i Wydaeghe. Belgowie zadziwiają przez całą pętlę, dzielnie odkurzając drogę i ograniczając straty tym powodowane. Oesowe podium uzupełnili Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen [+2,2 s] oraz Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+2,3 s]
W połowie dnia na czele pozostają Katsuta i Johnston. Załoga Toyoty – jadącą bez presji związanej ze zdobywaniem punktów dla zespołu – ma w zapasie 2,9 s nad Thierrym Neuville’em i Martijnem Wydaeghe’iem. Trójkę kompletują Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen [+3,3 s].
– Na pewno była to dobra pętla. Po południu droga będzie rozbita. Trzeba będzie jednak cisnąć. Trochę jeszcze brakuje, mogę przyspieszyć – zapewnił Katsuta.
– Trzymam się planu. Spodziewaliśmy się trochę więcej wilgoci czy lepszej przyczepności, ale jestem zadowolony z przejazdu i całego poranka. Po odcinku testowym wyczucie nie było najlepsze, ale teraz jest dobrze. Było trochę czyszczenia. Mieliśmy jednak naprawdę dobry poranek – ocenił Neuville.
– Powiem wam tak. Czarny samochód i ta temperatura równa się pot. Wszystko w porządku – uśmiechnął się Rovanpera.
Ott Tanak i Martin Jarveoja nie byli zadowoleni z przebiegu pętli i czwarta załoga [+4,1 s] prowizorycznej tabeli opuściła metę OS5 bez komentarza. Humory stracili też Sebastien Ogier i Vincent Landais, pozbawieni interkomu przez sporą część odcinka. Francuzi zamykają piątkę [+7,5 s]. Dani Sordo i Candido Carrera nie mieli pełnej mocy na finałowej próbie sekcji i są szóści [+9,1 s]. Adrien Fourmaux i Alexandre Coria tracą do Katsuty 14,7 s. Problemy z właściwym wyczuciem GR Yarisa Rally1 mają Elfyn Evans i Scott Martin, choć strata 17,5 s niczego jeszcze nie przekreśla. Stawkę samochodów Rally1 zamykają Gregoire Munster i Louis Louka [+1.26,5]
– Nie wiem, kiedy interkom się wyłączył. Gdzieś na oesie. Samochód? Zmienimy tylko opony – mówił niezadowolony Ogier.
– Nie działa hybryda. Straciliśmy sporo czasu – narzekał Sordo.
– Przez całą pętlę dbaliśmy o opony i przetrwały. Nie jestem zadowolony z jazdy na tym oesie, ale cieszy mnie cała pętla. Zobaczymy. Zwykle w Portugalii sporo się dzieje w piątkowe popołudnie – przypomniał Fourmaux.
– Nie idzie nam dobrze. Wyczucie w samochodzie nie jest dobre – wyznał Evans.
– To bardzo trudny odcinek. Poszło nam gorzej niż na poprzednich. Postaramy się poprawić. Po to tu jesteśmy – zapowiedział Munster.
W WRC 2 świetnie ostatni odcinek sekcji przejechali Oliver Solberg i Elliott Edmondson. Gus Greensmith i Jonas Andersson – dotychczasowi liderzy – stracili do zespołowych kolegów 11,4 s i obie załogi zamieniły się miejscami w tabeli. Różnica na korzyść Solberga i Edmondsona wynosi 8,7 s. Trójkę kompletują Yohan Rossel i Arnaud Dunand [+10,9 s]. Część załóg z czołówki, m.in. Pierre-Louis Loubet i Loris Pascaud, otrzymała mało korzystny nadany czas za przerwany i odwołany OS2, więc możliwe są kolejne interwencje ZSS.
Poważnie wyglądające rolowanie zaliczyli Teemu Suninen i Mikko Markkula. Finowie przed oesem byli szóstą załogą WRC 2.
Wyniki po OS5:
1. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 43.52,7
2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +2,9 s
3. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +3,3 s
4. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +4,1 s
5. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +7,5 s
6. Dani Sordo/Candido Carrera Hyundai i20 N Rally1 +9,1 s
7. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +14,7 s
8. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +17,5 s
9. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +1.26,5
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +1.40,7 [1 WRC2]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS