Wiosną ubiegłego roku rozpoczęła się największa drogowa inwestycja w Katowicach od czasu budowy tunelu pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka.
W poniedziałek 10 lutego nastąpi kolejna zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Pszczyńskiej (DK 86) z ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81), ul. Kolistą i ul. Karolinki.
Wykonawca od poniedziałku przez dwa tygodnie będzie realizował prace drogowe na pasie dzielącym jezdnie ul. Pszczyńskiej przy zwiększonym zakresie zawężeń jezdni i utrzymaniu po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku jazdy oraz na łącznicy DK 86 – DK 81 przy prawostronnym zawężeniu jezdni dla relacji z ul. Pszczyńskiej w kierunku ul. 73 Pułku Piechoty – wyjaśnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta i dodaje, że będą zmiany także dla pasażerów komunikacji miejskiej. – W dniach 10-23 lutego nie będzie obsługiwany przystanek autobusowy “Giszowiec Karolinki” dla linii 672N i 920 – dodaje.
Taka sytuacja ma trwać do 23 lutego
Natomiast od 24 lutego należy się spodziewać kolejnych zmian w organizacji ruchu, które będą polegać na całkowitym zamknięciu odcinka ul. Kolistej pod wiaduktem ul. Pszczyńskiej.
Aby ułożyć na nowobudowanym obiekcie inżynierskim belki prefabrykowane ustroju nośnego konieczne będzie zamkniecie odcinka ul. Kolistej pod wiaduktem ul. Pszczyńskiej – zapowiada Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI. Zamknięcie odcinka ul. Kolistej spowoduje zmianę tras linii autobusowych 30, 72, 223, 292, 672N, 689 ,695 i 920. Konieczne będzie także wprowadzenie objazdów wzdłuż DK 86 z zawracaniem dla samochodów osobowych na skrzyżowaniu z ul. Górniczego Stanu, a dla pojazdów ciężarowych dopiero w Murckach. – Zdajemy sobie sprawę, że przy tak dużych inwestycjach drogowych wprowadzenie czasowych zmian będzie wiązało się z przejściowymi niedogodnościami – ale jest to niezbędne, żeby docelowo odczuć zasadniczą poprawę sytuacji. Zamknięcie odcinka ul. Kolistej będzie obowiązywać od 24 lutego, natomiast z uwagi na zakres zmian sygnalizujemy je już dzisiaj. Szczegóły zaraz po ich zatwierdzeniu oczywiście przekażemy mieszkańcom i mediom – mówi Ewa Lipka.
Przypomnijmy, że cała inwestycja składa się z dwóch zasadniczych części
Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych – ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta. Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.
Koszt całej inwestycji wynosi 247,5 mln zł, z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kompleksowa przebudowa tego węzła drogowego zakończy się w pierwszej połowie 2021 roku. Utrudnienia dla kierowców znacząco zmniejszą się w przyszłym roku, kiedy do użytku zostaną oddane pierwsze bezkolizyjne połączenia DK 86 z DK 81.
Inwestycja w liczbach:
- 58,5 tysiąca – tyle pojazdów codziennie przejeżdża po DK 86 na wysokości katowickiego Giszowca
- 247,5 mln zł – tyle kosztować będzie przebudowa węzłów DK81 i DK 86
- 3,62 km – to łączna długość rozbudowywanych i przebudowywanych dwóch odcinków DK 81 i DK 86
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS