A A+ A++

Prezydent Katowic Marcin Krupa już wydał zarządzenie w sprawie kupna od spółki CTL Maczki-Bór trzynastu działek pomiędzy Brynowem a Giszowcem. Dawne torowisko kolei piaskowej ma w sumie 57,4 tys. m kw. powierzchni. Katowice kupią te tereny za 519 tys. zł. Będzie można zbudować tu drogę rowerową lub velostradę z Giszowca do centrum przesiadkowego w Brynowie. Takie inwestycje chce realizować Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Velostrada na Śląsku i w Zagłębiu

W pierwszej kolejności jednak Velostrada ma być zbudowana na odcinku Katowice (Bulwary Rawy) – Sosnowiec (ul. Hallera, S86). Długość tego odcinka wynosi 5,4 km, a szacunkowa wartość prac to 8,1 mln zł. Jako druga ma być budowana velostrada z Sosnowca do Będzina i Czeladzi, o długości 2,9 km. Prace na tym odcinku szacowane są na 5 mln zł.

Velostrady mają być odseparowane od ruchu samochodowego oraz pieszych systemem bezkolizyjnych zjazdów oraz skrzyżowań. Z planów GZM wynika, że rowerzyści będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, które łącznie mają mieć minimum 4 m szerokości. Będą też mogli skorzystać z punktów obsługi rowerów. Trasy będą miały także połączenia z gminnymi drogami rowerowymi.

W kolejnych etapach planuje się budowę velostrad, które połączą Bytom i Piekary Śląskie z Chorzowem, Siemianowicami Śląskimi i Katowicami. Kolejny projekt dotyczy łączenia Katowic z Tychami. Trzecia propozycja to velostrada prowadząca przez Gliwice, Zabrze, Rudę Śląską, Chorzów i Katowice.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJest raport po katastrofie śmigłowca, w której zginął Karol Kania
Następny artykuł“Odpal działkę na piszczałkę”. Młody organista na ratunek imponującemu instrumentowi z katedry