Od jakiegoś czasu byliśmy niemal pewni, że nowe karty graficzne AMD będą wyposażone w sprzętową obsługę Ray Tracingu. Zostało to oficjalnie potwierdzone w trakcie niedawnej prezentacji, ale jednocześnie zabrakło szczegółów nie tylko na temat wydajności w przypadku śledzenia promieni, ale także obsługiwanych gier. Z nieoficjalnych plotek wynika, że AMD udało się osiągnąć wyniki lepsze od Turingów, ale jednocześnie gorsze niż w najnowszych modelach RTX 3000 z architekturą Ampere, więc chociaż tutaj mamy jakieś pojęcie na temat możliwości Big Navi. A co z grami? Tutaj też została uchylona kurtyna tajemnic. AMD oficjalnie ogłosiło, że ich karty z serii Radeon RX 6000 będą obsługiwały Ray Tracing w już dostępnych produkcjach, chociaż nie we wszystkich.
AMD ujawniło, że karty AMD Radeon RX 6000 będą obsługiwały Ray Tracing w już obecnych na rynku grach.
Zespół marketingowy AMD udzielił oficjalnej odpowiedzi na pytanie jednego z dziennikarzy technologicznych. Chciał on wiedzieć, w jakich grach karty Radeon RX 6000 będą wspierać technikę śledzenia promieni. W odpowiedzi przeczytał: “AMD będzie obsługiwać wszystkie tytuły oparte na Ray Tracingu przy użyciu standardów branżowych, w tym Microsoft DXR API i nadchodzącego Vulkan Raytracing API. Gry korzystające z indywidualnych interfejsów API i rozszerzeń do śledzenia promieni nie będą obsługiwane.” Oznacza to, że Ray Tracing na kartach Radeon RX 6000 włączymy między innymi w grze Control, która korzysta z Microsoft DXR API. Jednocześnie efektów śledzenia promieni nie da się włączyć między innymi w Quake II RTX oraz Wolfenstein Youngblood, które korzystają ze stworzonego przez Nvidię rozszerzenia Vulkan RTX API.
W praktyce oznacza to, że na nowych kartach AMD Ray Tracing da się włączyć tylko w części gier, które go obsługują. Prawdopodobnie firma od jakiegoś czasu namawia deweloperów do korzystania ze “standardów branżowych”, czyli na ten moment przede wszystkim Microsoft DXR API, a wkrótce także Vulkan Raytracing API. Jednak nie ma co ukrywać, prawdopodobnie części z nich nie uda się namówić i wykorzystają inne biblioteki, które nie są obsługiwane przez Radeony RX 6000. Prawdę mówiąc, nie uważam, żeby była to jakaś wielka wada. Wiele gier bardzo dobrze wygląda nawet bez efektów śledzenia promieni. Jest to oczywiście wada, ale czy Waszym zdaniem aż tak istotna?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS