A A+ A++

Nie podając prawie żadnych szczegółów w kontekście dokładnego naruszenia regulaminów, FIM odjęła Yamasze 50 punktów w klasyfikacji konstruktorów podczas gdy Monster Energy Yamaha oraz Petronas Yamaha SRT straciły odpowiednio 37 i 20 punktów w klasyfikacji zespołów. Dorobek punktowy zawodników nie uszczuplał.

Uważa się, że Yamaha naruszyła zasady dotyczące homologacji silników.

Podczas pierwszego wyścigu sezonu MotoGP 2020 w motocyklach Yamahy wystąpiły problemy z silnikami. Winne tego stanu rzeczy miały być wadliwe zawory pochodzące od zewnętrznego dostawcy.

Japoński producent poprosił o zgodę na wymianę trefnych podzespołów, powołując się na kwestie bezpieczeństwa. Jedynie w takiej sytuacji można dokonywać modyfikacji w jednostce napędowej. Pozostali producenci, przed zaakceptowaniem tego wniosku, zażądali wglądu w ich dokumenty techniczne. Yamaha wówczas odstąpiła od swojej prośby.

W zaistniałych okolicznościach, chcąc ograniczyć awaryjność silnika, przykręcono jego obroty, wprowadzano też zmiany w mapowaniu.

Okazuje się teraz, że Yamaha przed zaplombowaniem kolejnych silników mogła zamontować w nich zawory pochodzące już od innego dostawcy, a tym samym złamała przepisy homologacyjne.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Bytom: Dwanaście czytelniczych bestsellerów za darmo
Następny artykułMBP Stalowa Wola: Podsumowanie konkursu „A więc prysnął czar zaklęcia… ilustracje do baśni Braci Grimm”