Firma Damon Motorcycles zaprezentowała motocykl elektryczny Hypersport, który rozpędza się do 321 km/h. Jednak to nie osiągi, a zastosowane technologie przyciągnęły uwagę Hondy, Yamahy, Kawasaki i Suzuki.
Rozwiązania, które zainteresowały japońskich producentów to CoPilot i Shift. CoPilot to rozwiązanie oparte na systemie radarów, które obserwują otoczenie motocykla w promieniu 360 stopni. Informacje o pojazdach będących w pobliżu oraz o potencjalnych zagrożeniach są pokazywane na wyświetlaczu.
Najciekawsze jest jednak rozwiązanie kryjące się pod nazwą Shift. Pozwala ono na szybką zmianę położenia szyby, siedziska, kierownicy oraz podnóżków. Ma to na celu dostosowanie motocykla do stylu jazdy właściciela. Podobny patent zgłosiła także Honda.
Producent przyznaje, że rozwiązania zostały stworzone z myślą o dalszym udostępnianiu w formie licencji. Kanadyjczycy nie chcieli jednak prezentować każdego z nich osobno w produkcyjnych motocyklach, więc zdecydowali się na stworzenie od podstaw własnego jednośladu, który łączy w sobie opracowane przez firmę technologie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS