A A+ A++

Słowa „siostrzeństwo” brakuje w słownikach języka polskiego!

Inaczej jest z odpowiednikiem siostrzeństwa w języku angielskim. Słowo sisterhood ma swoje miejsce w Cambridge Dictionary i Oxford English Dictionary. W ten sposób idea siostrzeństwa jest dostrzeżona, opisana i ma swoje należyte miejsce w słowniku, podobnie jak braterstwo.

W języku polskim, ze względu na uwarunkowania historyczne, słowo braterstwo jest znane od lat.

Nie pasuje ono jednak do tej wyjątkowej, siostrzanej więzi między kobietami.

W obecnych czasach, gdy kobiety odnoszą sukcesy, są coraz lepiej widzialne i słyszalne, naturalnie pojawia się także potrzeba nazwania współdziałania między nimi i rozpropagowania tych ważnych wartości.

W odpowiedzi na to rozpoczęła się kampania „Dajemy słowo: siostrzeństwo”, której inicjatorem jest marka Answear.LAB.

Na zlecenie marki firma PSMM wykonała analizę użycia słowa “siostrzeństwo” w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Okazało się, że w zeszłym roku pojawiło się ono w tych przestrzeniach aż 6204 razy. Answear.LAB zwróciła się także do Rady Języka Polskiego, od której otrzymała odpowiedź:

“Ponieważ jednak frekwencja tekstowa wyrazu siostrzeństwo stale rośnie, a także można obserwować początki jego upowszechnienia się poza wskazaną odmianą języka, realne jest, że w niedalekiej przyszłości zostanie on przez leksykografów dostrzeżony i zarejestrowany w słownikach.”

Jest więc nadzieja, że działania Ansear.LAB, przy wsparciu specjalistów doprowadzą do celu!

Siostrzeństwo to jeden wyraz, który mieści w sobie całą moc wartości. Są to:

• wsparcie, jakim obdarzają się wzajemnie kobiety

• siła czerpana ze współistnienia w grupie kobiet

• empatia

• wspólne dążenie do osiągania celów

• inspirowanie się, motywowanie

• dzielenie się doświadczeniami

• przekazywanie sobie nawzajem energii

• kobieca przyjaźń

• solidarność między kobietami

• dodawanie sobie odwagi (w osiąganiu celów w biznesie, na rynku pracy i w wielu innych sytuacjach)

• zaufanie.

Razem możemy więcej – i to ważne przesłanie jest jedną z idei siostrzeństwa – siły, z której warto korzystać i którą warto dawać innym!

Marka Ansear.LAB, która zapoczątkowała kampanię na rzecz siostrzeństwa i cały czas aktywnie działa w imię tej wartości, dedykowała tej akcji drugą już kolekcję ubrań. W nowej kolekcji Sisterhood Treasure dominuje power dressing i elementy podkreślające wspólnotę kobiecych doświadczeń. Ponadto marka Answear.LAB po raz pierwszy w swojej historii, wprowadziła kolekcję ręcznie robionej biżuterii. Symbolika trzech głównych kamieni naturalnych, użytych do jej wykonania, odnosi się do idei kolekcji. Czarny turmalin to część opowieści dający siłę i ochronę, czerwony granat odwagę i nadzieję. Z kolei kryształ górski wzmacnia i stabilizuje energetycznie. Do kolekcji tej została przygotowana także biżuteria handmade, nawiązująca do siostrzeństwa!

Kampanię może wesprzeć każdy!

Jak mówi brand dyrektor Answear.LAB, Agnieszka Pruchnik:

Jeśli jesteś dziennikarzem, blogerem, wydawcą, pisarzem czy innym twórcą, który używa języka w swojej pracy, możesz po prostu mówić i pisać o siostrzeństwie.”

I dodaje:

Siostrzeństwo jest zjawiskiem powszechnych, jednoczącym i nieograniczającym się do żadnych podziałów.”

Działajmy więc, aby było o nim głośniej!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMłodzież wie, jak zapobiegać pożarom
Następny artykułAliExpress w tarapatach. Chodzi o podróbki leków