Kajetanowicz i Szczepaniak już siódmy sezon realizują program w mistrzostwach świata, koncentrując się na rozgrywkach WRC 2.
Zgodnie z regulaminem tej kategorii każda załoga może wystąpić w maksymalnie siedmiu nominowanych rajdach. Załoga Orlen Rally Team ma za sobą już trzy starty: w Kenii, na Sardynii oraz w Polsce. Przed nimi więc prawdopodobnie jeszcze cztery występy. Biorąc pod uwagę zamknięcie listy zgłoszeń do rajdów: Łotwy i Finlandii, Kajetanowicz i Szczepaniak mogą pojawić się w Grecji, Chile, Europie Centralnej i Japonii.
Rajd Śląska w obecnej postaci rozgrywany jest od 2017 roku. W tym sezonie organizatorzy z Fundacji Automobilistów oraz Automobilklubu Ziemi Tyskiej dostali przywilej goszczenia jednej – finałowej – rundy sezonu FIA ERC. Europejska czołówka stawi się w Katowicach i Chorzowie w dniach 11-13 października.
W poniedziałek poinformowano, że na trasie pojawią się również Kajetanowicz i Szczepaniak. Eksportowa załoga skorzystała z zaproszenia organizatorów i pełnić będzie rolę auta funkcyjnego – „zerówki”. Wykorzystają do tego celu Skodę Fabię RS Rally2. Dla obrońców trofeum w WRC 2 Challenger będzie to okazja do ewentualnego przetarcia przed ruszającym kilka dni później Rajdem Europy Centralnej.
– W rajdach liczy się nie tylko czas, jaki osiągamy na poszczególnych oesach, ale także to, jak wykorzystujemy ten czas między startami – przekazał Kajetanowicz. – Aktywność sportowa, zobowiązania wobec partnerów, członków mojego zespołu, a także najbliższych, nauczyły mnie umiejętnie zarządzać swoim czasem, dlatego też staram się łączyć przyjemne z pożytecznym. Start w ORLEN 80. Rajdzie Polski był dla mnie szczególny dzięki wsparciu i obecności niezastąpionych, polskich kibiców! To dzięki wam mogę czerpać prawdziwą przyjemność z jazdy na odcinkach. Tym bardziej nie mogłem odmówić przyjęcia zaproszenia organizatorów Rajdu Śląska do pełnienia roli kierowcy samochodu funkcyjnego.
– Oprócz spotkania z najlepszymi kibicami na świecie i realizacji odpowiedzialnego zadania w rodzinnych stronach podczas finałowej rundy mistrzostw Europy, będzie to dla mnie podróż sentymentalna do początków kariery. To właśnie częściowo na tych trasach debiutowałem w mistrzostwach Polski podczas Międzynarodowego Rajdu Śląskiego w 2003 roku, zwyciężając w swojej kategorii. Nie mogę się doczekać powrotu do moich korzeni, choć wiem, że przede mną duża odpowiedzialność związana z prowadzeniem samochodu funkcyjnego.
Z kolei Grzegorz Wróbel, prezes Fundacji Automobilistów, dodał: – Trudno wyobrazić sobie lepszą załogę „zerówki” niż Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Dla nas, organizatorów Rajdu Śląska, praca Kajetana i Maćka stanowi duże wsparcie i pomoc w bezpiecznym przeprowadzeniu finałowej rundy mistrzostw Europy. Jesteśmy wdzięczni, że tak doświadczony i doceniany kierowca przyjął nasze zaproszenie i podejmie się tego zadania. Z kolei dla kibiców to wyjątkowa okazja, by zobaczyć załogę ORLEN Rally Team w akcji na krajowych oesach. Myślę, że dla Kajetana udział w Rajdzie Śląska ma również emocjonalny wymiar. W jego rodzinnych stronach odbędzie się finałowa runda mistrzostw Europy – cyklu, w którym trzy razy był najlepszy.
Kajetanowicz i Szczepaniak nie po raz pierwszy wystąpią w ostatnim czasie z „0” na samochodzie. W 2023 roku przejechali tak trasę Rajdu Polski oraz Rally Radków. Popularny Kajto ma na koncie jeszcze dwa podobne epizody, związane z samochodem funkcyjnym „zero” – w Rajdzie Magurskim 2006 oraz Rajdzie Mazowieckim 2011.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS