Kawasaki ma 49 proc. udziałów w marce Bimota. To właśnie Japończycy dostarczają doładowany silnik znany z modelu Ninja H2. Standardowo czterocylindrowa jednostka o pojemności 998 cm3 generuje maksymalną moc 231 KM, a z systemem Ram Air 243 KM. I to właśnie dźwięk tego silnika zaprezentowano na krótkim nagraniu.
Jest to jedynie niewielka próbka na niskich obrotach, ale już można usłyszeć, że Bimota Tesi H2 będzie brzmiała agresywnie i basowo. Pozostaje jedynie pytanie o wydech, który na nagraniu jest zdecydowanie inny niż przy zaprezentowanym wcześniej motocyklu. Czy jest to element akcesoryjny? I czy jest to układ wydechowy z homologacją drogową?
Bimota Tesi H2 będzie motocyklem wyjątkowym nie tylko ze względu na mocny silnik, ale też na całą konstrukcję, która między innymi dzięki zastosowaniu włókna węglowego będzie o 9 kg lżejsza od japońskiego odpowiednika. Do tego wyróżnia się nietypowym przednim zawieszeniem z dwoma aluminiowymi wahaczami.
Wreszcie pojawia się kwestia ceny. Bimota Tesi H2 kosztuje zawrotne 64 tys. euro., czyli ponad 290 tys. zł. Będzie to zatem motocykl bardzo ekskluzywny, ale też piekielnie szybki. Na początek przyjmowane są zamówienia na pierwszą serię 250 sztuk sprzedawanych jedynie w Europie, ale zapewne szybko Bimota Tesi H2 trafi też na kolejne rynki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS