A A+ A++
Prace torowe na katowickim Rynku trwają już od trzech tygodni. Zgodnie z planem wczoraj miał zakończyć się pierwszy etap prac, ale potrwa on jednak dwa tygodnie dłużej. Tramwaje Śląskie wyjaśniają, z czego wynika opóźnienie.

Rewitalizacja torowiska na jednym z najważniejszych skrzyżowań tramwajowych rozpoczęła się 22 lipca. Jako pierwsi opisaliśmy, na czym będą polegały prace i co ma być ich efektem. Inwestycja obejmuje całkowite odnowienie skrzyżowania na Rynku. Wymieniane są części stalowe i rozjazdy. Z rozjazdami były do tej pory spore problemy. Są automatyczne, ale niemal cały czas nie działają tak, jak powinny. Motorniczy musi wysiąść, ręcznie przełożyć zwrotnicę przy pomocy długiego pręta i dopiero wtedy może kontynuować jazdę. Po remoncie mają już być automatyczne w praktyce, a nie tylko teoretycznie. Napędy rozjazdów zostaną wymienione, a rozjazdy będą sterowane poprzez sygnał radiowy wywoływany przez same wagony.

PRZECZYTAJ TEŻ: To ma być koniec przekładania wajchy. Tramwaje Śląskie biorą się za remont na Rynku

Wszystko miało potrwać do 2 września

Prace podzielono na dwa etapy. W pierwszej kolejności wykonawca miał zająć sie łukiem Warszawska – św. Jana. Miało to potrwać do 14 sierpnia. Następnie od razu roboty powinny przenieść sie na łuk al. Korfantego – ul. 3 Maja. W II etapie inwestycji zaplanowano również wymianę szyn na fragmencie torowiska wzdłuż Rynku, mniej więcej do wysokości Skarbka (tam, gdzie kończą się płyty granitowe, a zaczyna kostka), a także naprawę nawierzchni torowiska. Wszystko miało potrwać do 2 września, ale w tym tygodniu okazało się, że prace nie idą zgodnie z planem. Dlatego ten termin jest już nieaktualny.

Wystąpiły „trudności techniczne”

ZTM poinformował, że obecna organizacja ruchu zostanie utrzymana. Jeszcze przez dwa kolejne tygodnie, do 29 sierpnia, tramwaje nie będą kursowały w dwóch relacjach – pomiędzy centrum miasta a Zawodziem i Brynowem (szczegóły można znaleźć TUTAJ). Po naszych pytaniach Tramwaje Śląskie podały powód opóźnienia. Wynika ono z „trudności technicznych związanych z kanalizacją kablową, którą przebiegają instalacje automatyki rozjazdów i obwodów torowych”. – Pierwotne założenia zakładały wykorzystanie istniejącej kanalizacji, ta jednak okazała się niedrożna i niemożliwa do udrożnienia. Aby zapewnić bezproblemową eksploatacje i utrzymanie nowych rozjazdów, konieczne jest wykonanie nowej kanalizacji, co jest bezpośrednią przyczyną przesunięcia terminu – informuje spółka.
Skoro I etap miał trwać do 14, a będzie trwał do 29 sierpnia, to można by było zakładać, że pierwotny termin zakończenia inwestycji 2 września również opóźni się o dwa tygodnie. Jednak Tramwaje Śląskie twierdzą, że termin zakończenia całej inwestycji nie ulega zmianie. Jak informuje spółka, część zakresu prac zaplanowana w II etapie i obejmująca wymianę skrzyżowania dwutorowego została przesunięta do I etapu.  Zmiany w trwającej fazie wprowadzono po to, żeby opóźnienie w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na termin realizacji.
Łukasz Kądziołka

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułОккупационный «замминистра информполитики» оккупированной Херсонщины завербовал сеть агентов в Херсоне
Następny artykułOlav Kooij zwycięski w Prudniku. Jonas Vingegaard wciąż liderem