Interpretacja dodawania liczb całkowitych jako zmiany temperatury. Autor: Jerzy Mil geogebra.org
Natalia Feluś: W czym najbardziej pomaga takie uczenie porównując je do tradycyjnych lekcji matematyki z zapisywaniem obliczeń na tablicy czy rysowaniem cyrklem w zeszycie?
Anna Szwancyber: Wszystkie rysunki są dynamiczne, uczeń może je analizować tyle razy ile potrzebuje. Przykładowo, jeśli analizujemy na lekcji rodzaje i własności trójkątów, rysuję jeden, a jego kształt i rozmiar zmieniam dynamicznie poprzez przesuwanie wierzchołków. Jeśli omawiam w liceum choćby różne funkcje, ich współczynniki mogę dynamicznie zmieniać, a co tym idzie analizujemy tyle różnych przypadków, ile potrzeba dla zrozumienia tematu. Program jest niezastąpiony w nauczaniu geometrii przestrzennej, mogę wizualizować przekroje brył, ilustrować dynamicznie siatki, tworzyć rysunki 3D.
Więcej na temat tego, jak uczniowie korzystają z nowoczesnych technologii podczas nauki matematyki, skąd pomysł wprowadzenia GeoGebry do chrzanowskich szkół oraz o planach zorganizowania III Lokalnej Konferencji GeoGebry w tym mieście przeczytają Państwo w aktualnym wydaniu tygodnika „Przełom”, także w wersji elektronicznej dostępnej na stronie: https://kiosk.przelom.pl/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS