A A+ A++

Interpretacja dodawania liczb całkowitych jako zmiany temperatury. Autor: Jerzy Mil geogebra.org

Natalia Feluś: W czym najbardziej pomaga takie uczenie porównując je do tradycyjnych lekcji matematyki z zapisywaniem obliczeń na tablicy czy rysowaniem cyrklem w zeszycie?

Anna Szwancyber: Wszystkie rysunki są dynamiczne, uczeń może je analizować tyle razy ile potrzebuje. Przykładowo, jeśli analizujemy na lekcji rodzaje i własności trójkątów, rysuję jeden, a jego kształt i rozmiar zmieniam dynamicznie poprzez przesuwanie wierzchołków. Jeśli omawiam w liceum choćby różne funkcje, ich współczynniki mogę dynamicznie zmieniać, a co tym idzie analizujemy tyle różnych przypadków, ile potrzeba dla zrozumienia tematu. Program jest niezastąpiony w nauczaniu geometrii przestrzennej, mogę wizualizować przekroje brył, ilustrować dynamicznie siatki, tworzyć rysunki 3D.

Więcej na temat tego, jak uczniowie korzystają z nowoczesnych technologii podczas nauki matematyki, skąd pomysł wprowadzenia GeoGebry do chrzanowskich szkół oraz o planach zorganizowania III Lokalnej Konferencji GeoGebry w tym mieście przeczytają Państwo w aktualnym wydaniu tygodnika „Przełom”, także w wersji elektronicznej dostępnej na stronie: https://kiosk.przelom.pl/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGama i pasażerowie – Aukso4Kids w Mediatece
Następny artykułTERMINARZ KWALIFIKACJI W 2022 ROKU JW 4686 KRAKÓW