To bardzo ważna zmiana, która pozwoli przyspieszyć powiadamianie służb o konieczności udzielenia pomocy. Ma to jednocześnie pomóc w eliminowaniu fałszywych wezwań.
REKLAMA
Centrum Powiadamiania Ratunkowego, to miejsce, w którym odbierane są wszystkie telefony wykonane pod numer 112. Centrum właściwym dla naszego powiatu jest obecnie to w Tarnowie. Kiedy prosimy o szybką pomoc, to właśnie tarnowski dyspozytor odbiera nasz telefon i kieruje do nas służby potrzebne w konkretnej sytuacji zagrożenia.
Aby przyspieszyć i poprawić jakość przekazywanej informacji o zagrożeniach od 23 kwietnia 2021 roku Centrum Powiadamiania Ratunkowego Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie rozpocznie proces przejęcia obsługi numeru alarmowego 998 z terenu powiatu gorlickiego.
Oznacza to, że wybierając numer 998 przypisany tradycyjnie Straży Pożarnej, nasze zgłoszenie trafi do Centrum Powiadamiania Ratunkowego i dyspozytor przekaże informację jednocześnie strażakom, a jeśli będzie to potrzebne, także policji i służbom medycznym.
Dzięki temu wszystkie służby pojawią się na miejscu szybciej.
Co to dla nas oznacza?
Wybierając numer 998 nie usłyszymy po drugiej strony linii strażaka, ale komunikat:
Numer alarmowy 112, proszę czekać na zgłoszenie się operatora
Efekt naszego telefonu będzie jednak taki sam, jak wcześniejsze połączenie z numerem 998. Uzyskamy niezbędną pomoc strażaków, a jeśli będzie to konieczne, na pomoc nam zostaną wysłane także inne służby.
Jak wyjaśniał wojewoda małopolski, Łukasz Kmita:
Gdy chodzi o ratowanie zdrowia i życia, czas jest na wagę złota. Dyspozytorzy Państwowej Straży Pożarnej niejednokrotnie odbierali zgłoszenia omyłkowe czy zupełnie niezwiązane z funkcjonowaniem służb państwowych. Aby zapobiegać takim sytuacjom, obsługa zgłoszeń z numeru alarmowego 998 … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS