A A+ A++

AMD pod koniec ubiegłego tygodnia zaprezentowało imponujące demo technologiczne „Hangar 21”, które zostało przygotowane, aby zaprezentować możliwości graficzne najnowszej architektury AMD RDNA 2.  Demo to prezentowało również możliwości efektów z biblioteki FidelityFX, które bazując na rozwiązaniach DirectX 12 Ultimate pozwalają na uzyskanie optymalnej równowagi między jakością obrazu a wydajnością. Demo „Hangar 21” można obejrzeć poniżej, a wersję z opisami zastosowanych technik tutaj – nagrano je przy użyciu kart graficznych AMD Radeon RX 6000. Szkoda tylko, że AMD się nie popisało i opublikowało przebieg demo jedynie na YouTubie i to w rozdzielczości jedynie 1080p, co przy dodatkowej kompresji sprawia, że jakość nagrania nie jest optymalna. Producent na dodatek nie udostępnił jeszcze pliku z demem do bezpośśredniego pobraniu przez zainteresowanych.

AMD zaprzezentowało demo technologiczne „Hangar 21”, które zostało przygotowane, aby zaprezentować możliwości graficzne najnowszej architektury RDNA 2.

[embedded content]

Wracając do zaprezentowanych technik, te wskazują na wiele metod, jakie deweloperzy gier mogą wybrać – rasteryzacja, efekty obliczeniowe oraz raytracing mogą razem stworzyć niesamowitą jakość grafiki w przyszłych grach. „Inteligentna kombinacja różnych efektów: zarówno FidelityFX Ambient Occlusion jak i FidelityFX Screen Space Reflections oraz odbić i cieni DXR pozwala uzyskać taką jakość grafiki i wydajność, jaka nie byłaby możliwa do uzyskania przy zastosowaniu wyłącznie efektów raytracingu” – chwalą się Czerwoni. Rozwiązania z biblioteki AMD FidelityFX są zastosowane już w 35 grach obecnie, w tym wśród najnowszych tytułów, jak „Little Hope”, „Flight Simulator”, „Second Extinction”, „Serious Sam 4”, „Tony Hawk’s Pro Skater” 1 i 2 czy „F1 2020”. Więcej o grach z efektami FidelityFX można przeczytać tutaj.

Firma AMD udostępniła ponadto kolekcję nowych treści w ramach inicjatywy GPUOpen, aby deweloperzy mogli łatwo wykorzystać w pełni wszystko, co ma do zaoferowania architektura AMD RDNA 2. Wśród nowości są trzy nowe efekty FidelityFX, aktualizacje narzędzi deweloperskich, a także nowe przewodniki i wideo z instruktażem implementacji. Kolejną nowością jest nowe rozszerzenie do gry „World of Warcraft”, które pozwala graczom wkroczyć do „Shadowlands” i zaznać realistycznych cieni realizowanych za pomocą raytracingu na kartach graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. AMD zapewnia, że „World of Warcraft: Shadowlands” to rozszerzenie, które zostało przygotowane tak, aby wykorzystać możliwości architektury AMD RDNA 2, i jest zoptymalizowane dla kart graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. Wśród zaimplementowanych efektów, które można napotkać podczas podróży przez Azeroth i Shadowlands są:

  •     DirectX Raytracing (DXR) – dzięki dodanym, wydajnym i wyspecjalizowanym jednostkom Ray Accelerator w każdej jednostce obliczeniowej karty graficzne Radeon z serii RX 6800 zapewniają znakomity realizm cieni DXR.

  •     FidelityFX Ambient Occlusion – technika ta dynamicznie i efektywnie pomaga poprawiać wygląd obiektów w oparciu o ich ekspozycję na światło odbite od otoczenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMaciej Panek: Ekspansja metodą na kryzys
Następny artykułNa ten parking czeka cały Kampus A