AMD pod koniec ubiegłego tygodnia zaprezentowało imponujące demo technologiczne „Hangar 21”, które zostało przygotowane, aby zaprezentować możliwości graficzne najnowszej architektury AMD RDNA 2. Demo to prezentowało również możliwości efektów z biblioteki FidelityFX, które bazując na rozwiązaniach DirectX 12 Ultimate pozwalają na uzyskanie optymalnej równowagi między jakością obrazu a wydajnością. Demo „Hangar 21” można obejrzeć poniżej, a wersję z opisami zastosowanych technik tutaj – nagrano je przy użyciu kart graficznych AMD Radeon RX 6000. Szkoda tylko, że AMD się nie popisało i opublikowało przebieg demo jedynie na YouTubie i to w rozdzielczości jedynie 1080p, co przy dodatkowej kompresji sprawia, że jakość nagrania nie jest optymalna. Producent na dodatek nie udostępnił jeszcze pliku z demem do bezpośśredniego pobraniu przez zainteresowanych.
AMD zaprzezentowało demo technologiczne „Hangar 21”, które zostało przygotowane, aby zaprezentować możliwości graficzne najnowszej architektury RDNA 2.
Wracając do zaprezentowanych technik, te wskazują na wiele metod, jakie deweloperzy gier mogą wybrać – rasteryzacja, efekty obliczeniowe oraz raytracing mogą razem stworzyć niesamowitą jakość grafiki w przyszłych grach. „Inteligentna kombinacja różnych efektów: zarówno FidelityFX Ambient Occlusion jak i FidelityFX Screen Space Reflections oraz odbić i cieni DXR pozwala uzyskać taką jakość grafiki i wydajność, jaka nie byłaby możliwa do uzyskania przy zastosowaniu wyłącznie efektów raytracingu” – chwalą się Czerwoni. Rozwiązania z biblioteki AMD FidelityFX są zastosowane już w 35 grach obecnie, w tym wśród najnowszych tytułów, jak „Little Hope”, „Flight Simulator”, „Second Extinction”, „Serious Sam 4”, „Tony Hawk’s Pro Skater” 1 i 2 czy „F1 2020”. Więcej o grach z efektami FidelityFX można przeczytać tutaj.
Firma AMD udostępniła ponadto kolekcję nowych treści w ramach inicjatywy GPUOpen, aby deweloperzy mogli łatwo wykorzystać w pełni wszystko, co ma do zaoferowania architektura AMD RDNA 2. Wśród nowości są trzy nowe efekty FidelityFX, aktualizacje narzędzi deweloperskich, a także nowe przewodniki i wideo z instruktażem implementacji. Kolejną nowością jest nowe rozszerzenie do gry „World of Warcraft”, które pozwala graczom wkroczyć do „Shadowlands” i zaznać realistycznych cieni realizowanych za pomocą raytracingu na kartach graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. AMD zapewnia, że „World of Warcraft: Shadowlands” to rozszerzenie, które zostało przygotowane tak, aby wykorzystać możliwości architektury AMD RDNA 2, i jest zoptymalizowane dla kart graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. Wśród zaimplementowanych efektów, które można napotkać podczas podróży przez Azeroth i Shadowlands są:
-
DirectX Raytracing (DXR) – dzięki dodanym, wydajnym i wyspecjalizowanym jednostkom Ray Accelerator w każdej jednostce obliczeniowej karty graficzne Radeon z serii RX 6800 zapewniają znakomity realizm cieni DXR.
-
FidelityFX Ambient Occlusion – technika ta dynamicznie i efektywnie pomaga poprawiać wygląd obiektów w oparciu o ich ekspozycję na światło odbite od otoczenia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS