W środę, 10 lutego, odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle, którzy będą odpowiadać na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych
w okresie kwarantanny, izolacji.
Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych
i opiekuńczych. Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych.
Podczas dyżuru będzie można się dowiedzieć m.in.:
- zasad dotyczących zgłaszania wniosków o wypłatę zasiłków za okres kwarantanny
i izolacji do ZUS i pracodawcy, - jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji,
- jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji,
- komu i na jakich zasadach przysługuje zasiłek chorobowy, opiekuńczy lub wynagrodzenie za czas choroby,
- które świadczenie ma pierwszeństwo w przypadku zbiegu kwarantanny pracownika
i konieczności sprawowania przez niego opieki nad dzieckiem, - które świadczenie ma pierwszeństwo w przypadku zbiegu niezdolności do pracy pracownika z powodu choroby (e-ZLA) i konieczności sprawowania przez niego opieki nad dzieckiem,
- jakie są warunki uzyskania dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
Ponadto podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się również o korzyściach, które wynikają z przekazywania wypłaty zasiłków na konto bankowe. Wciąż wiele osób nie posiada konta w banku i czeka na listonosza lub musi iść na pocztę, aby otrzymać zasiłek chorobowy, macierzyński czy opiekuńczy.
Pracownicy Oddziału ZUS w Jaśle będą udzielać informacji 10 lutego br. w godz. 10.00-12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS