– Trudno skoncentrować się na jednym kanale i oczekiwać dotarcia do grupy docelowej, która dziś konsumuje życie i media w sposób mocno rozproszony – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Justyna Goraj, dyrektorka marketingu działu mobility w Shell Polska.
Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj >>>
1. W marketingu najważniejsze jest…
Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów. To ich głos i emocje są cennymi wskazówkami do zbudowania skutecznej kampanii marketingowej i zaprojektowania dobrych doświadczeń klienta. Musimy pamiętać, że pracujemy z ludźmi i dla ludzi. Niezbędne są także otwartość na nowe pomysły i umiejętność podejmowania odważnych decyzji. A po zakończonej kampanii potrzebna jest ocena skuteczności podejmowanych działań.
2. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Nastawienie na mierzalność prowadzonych działań i korzystanie z narzędzi do ich jakościowego pomiaru. Coraz częściej wychodzimy poza bazowe KPI jak dotarcie, zasięg czy współczynnik zaangażowania i szukamy odpowiedzi na pytanie, co wyniknęło z kampanii dla odbiorców, co ich przekonało i konkretnie do jakich zachowań.
3. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Moim zdaniem przereklamowane są działania ad hoc, które nie wypływają ze strategii i wizji firmy lub są robione, bo jest to w danym momencie modne. Realizacja czegoś, co może wydawać się efektowne, ale pamiętajmy, że kluczową kwestią jest czy będzie efektywne.
4. Jak oceniasz obecną kondycję branży marketingowej?
Pandemia pokazała, że branża marketingowa potrafi błyskawicznie adaptować się do zmieniającego otoczenia i nadal się rozwija. Mamy szeroki wachlarz narzędzi komunikacji z odbiorcami, zarówno online, jak i offline, doskonałych specjalistów i otwarte głowy.
5. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?
Moim zdaniem najbardziej efektywne jest umiejętne łączenie dostępnych kanałów komunikacji marketingowej w jednej kampanii. Trudno skoncentrować się na jednym kanale i oczekiwać dotarcia do grupy docelowej, która dziś konsumuje życie i media w sposób mocno rozproszony. Musimy być z komunikatem tam, gdzie jest klient/odbiorca – kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich kanałów – media mix i komunikacja 360.
6. Jak oceniasz wpływ technologii na branżę marketingową?
Technologia zrewolucjonizowała marketing, szczególnie w obszarze zarządzania danymi i mierzenia efektywności. Moim zdaniem rola cyfryzacji procesów marketingowych będzie się stale zwiększała.
7. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?
Silna i rozpoznawalna marka to efekt przede wszystkim realizacji dobrze przemyślanej długofalowej strategii. Silna marka to taka, która stawia klienta w centrum uwagi i zainteresowania – dostarcza mu produkty, usługi i rozwiązania w możliwie najlepszej formie, odpowiednim czasie i na najwyższym możliwym poziomie.
8. Jakie błędy wg Ciebie najczęściej popełniają marketerzy w Polsce?
Obserwuję, że najczęstszymi błędami marketerów jest działanie w pośpiechu, brak czasu na dogłębną analizę sytuacji czy przemyślenie celów. Problemem jest realizacja dużej liczby projektów, projekt za projektem, bez chwili oddechu na rzetelną ocenę swoich działań.
9. Czym jest dla Ciebie innowacja w marketingu?
Innowacja w marketingu to każde działanie, które sprawia, że docieramy do serc i umysłów klientów w jeszcze lepszy, bardziej interesujący czy angażujący sposób.
To może być zarówno małe usprawnienie np. w procesie obsługi klienta, jak i znaczące wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych, czyli wszystko to, co sprawi, że jeszcze lepiej odpowiadamy na potrzeby klientów.
10. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?
Pandemia pokazała wszystkim branżom, w tym również marketingowcom, że musimy być otwarci na zmianę i nauczyć się szybko adaptować do zmieniającego się otoczenia, potrzeb klientów, a nawet modeli biznesowych. To będą największe wyzwania 2022 roku.
11. Skąd czerpiesz energię do pracy? Co Cię motywuje?
Najbardziej motywują mnie inni ludzie – wspaniały zespół, z którym pracuję, przyjaciele i rodzina, na których zawsze mogę liczyć. Angażuje się też w sprawy społeczne i gdy tylko mogę pomagam innym ludziom. Dzielenie się tym, co mam, daje mi olbrzymią energię do życia i do pracy.
O rozmówczyni:
Justyna Goraj, dyrektorka marketingu działu mobility w Shell Polska dla Nowego Marketingu.
Justyna pracuje w Shell Polska nieprzerwanie od ponad 15 lat. Przez ostatnie 3 lata była odpowiedzialna za działania marketingowe w dziale olejów i smarów, w szczególności za współpracę z OEMami i dystrybutorami oraz za komunikację z autoryzowanymi i niezależnymi warsztatami samochodowymi. Wcześniej pełniła funkcję menedżera do spraw marki i komunikacji, między innymi Shell Helix – wiodącej marki na rynku olejów silnikowych oraz account menedżera w zakresie CRT.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS