A A+ A++

W piątek, 24 maja, w Operze i Filharmonii Podlaskiej odbyła się jubileuszowa gala konkursu Podlaska Marka. Organizatora, czyli Samorząd Województwa Podlaskiego, reprezentowali podczas niej m.in.: marszałek Łukasz Prokorym, wicemarszałkowie Wiesława Burnos i Marek Malinowski, członkowie zarządu Jacek Piorunek i Bogdan Dyjuk oraz przewodniczący sejmiku Cezary Cieślukowski.

Ta edycja plebiscytu jest szczególna, bo odbywa się po raz 20. W ciągu tych dwóch dekad konkurs bardzo się rozwinął. O miano Podlaskiej Marki ubiegało się 28 nominowanych w dziesięciu kategoriach. Kapituła konkursu wskazała najlepsze, najbardziej wartościowe przedsięwzięcia, produkty i wydarzenia, które były realizowane w ubiegłym roku na terenie naszego województwa.

Produkt Spożywczy i Użytkowy, Inwestycja i Odkrycie

Produktem Spożywczym roku 2023 zostały wysokobiałkowe jogurty dla dzieci łapskiej Spółdzielni Mleczarskiej.

Najlepszym Produktem Użytkowym wybrano z kolei naturalne kosmetyki do pielęgnacji włosów, skóry głowy i ciała Neboa, produkowane przez spółke Eurus.

Za Inwestycję roku 2023 uznano Fabrykę Kół Tarczowych Pronar, a radczyni prawna i pisarka w jednym Anna Rybakiewicz została mianowana Odkryciem 2023 roku.

Społeczeństwo, Projekt 4.0, Biznes, Wydarzenie

W kategorii Społeczeństwo zwyciężyła inicjatywa Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Poznajemy Podlaskie. Jako najlepszy Projekt 4.0 wskazano Supernowoczesne Centrum Kształcenia Zawodowego w Łapach. Z kolei Producent okien i drzwi – firma Monolit została doceniona w kategorii Biznes.

Odbywającym się na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej East Design Days przypadł tytuł Wydarzenia minionego roku.

Kultura i Podlaska Marka Konsumentów

Największa uczelnia techniczna w regionie doceniona została także w kategorii Kultura za organizację Dni Kultury Studenckiej Juwenalia Białystok 2023. Z kolei Stowarzyszenie Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych BKKN zwyciężyło w kategorii Marka Bez Barier za pierwszą w Polsce Galę Paraboksu Seven Stars Paraboxing Night.

Podlaskiej Marce towarzyszył plebiscyt Podlaska Marka Konsumentów, w którym to internauci wybierali w głosowaniu swojego faworyta. W tym roku zwycięzcą został pokaz akrobacji lotniczych Odlotowe Suwałki AIR SHOW.

Ambasadorzy regionu

Honorowym ambasadorem województwa podlaskiego został Wojciech Fortuna, polski skoczek narciarski, mistrz olimpijski i mistrz świata z Sapporo. Były sportowiec od 20 lat związany jest z Suwalszczyzną i tamtejszym Wojewódzkim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Szelmencie.

Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki przypadł w udziale Henrykowi Owsiejewowi, prezesowi zarządu firmy Malow Sp. z o.o. N

Finał 20. edycji Podlaskiej Marki uprzyjemniły występy znanych muzyków – Nataszy Urbańskiej i Sławka Uniatowskiego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowelizacja przepisów dot. przepadku pojazdów
Następny artykułPS2 w oryginalnym opakowaniu przeleżało 20 lat, ale lepiej jeszcze nie odpakowywać tej konsoli