W Józefowie odbyło się kolejne z serii spotkań dotyczących budowy nowych torów kolejowych. Jak informuje burmistrz Marek Banaszek, inwestycja ma być realizowana później niż zakładano. Ponownie potwierdzono natomiast plany budowy wiaduktu i tunelu pod torami na terenie miasta.
SYLWIA WYSOCKA
Jakiś czas temu mieszkańców Józefowa zelektryzowała informacja, że planowana na lata 2020-23 budowa tzw. trzeciego i czwartego toru kolejowego na linii otwockiej przesunie się w czasie. Wiadomość ukazała się m.in. na portalach internetowych i w prasie branżowej po artykule „Gazety Wyborczej” z 25 listopada 2019 r. Jego autor informował, że kolej „rezygnuje na razie z dodatkowych torów na linii otwockiej”.
W pierwszej kolejności ma powstać odcinek między Warszawą Wschodnią a Wawrem – łącznie z budową nowego przystanku Warszawa Wiatraczna. Prace na kolejnym odcinku mają rozpocząć się później. „Inwestycja przesunie się prawdopodobnie na połowę przyszłej dekady” – poinformowała „Wyborcza”.
W ślad za podawaną przez media informacją do józefowskiego urzędu nie dotarły jednak oficjalne pisma od kolei w sprawie zaniechania czy zmian w harmonogramie inwestycji. W poniedziałek, 30 grudnia, władze miasta spotkały się z przedstawicielami PKP PLK oraz projektantami.
Podczas tego spotkania została potwierdzona informacja o podzieleniu prac na etapy i realizacji inwestycji na odcinku józefowskim w późniejszym terminie. Jak podaje burmistrz Józefowa, prace mają rozpocząć się w latach 2022-2023. – Nie ma zagrożenia dla planowanego w Józefowie wiaduktu i tunelu oraz przejść podziemnych na perony. Istnieje również duża szansa na zachowanie części drzew i utworzenie parkingów wzdłuż torów – poinformował Marek Banaszek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS