Drugie auto 963 dla brytyjskiego zespołu Jota, które ma być częścią rozszerzonego programu w sezonie WEC 2024, będzie ostatnim samochodem zbudowanym przed tymczasowym zawieszeniem produkcji. Taką informację przekazała niemiecka marka.
Porsche zmieniło swoje pierwotne plany dotyczące udostępnienia kolejnych dwóch prototypów dla klientów w każdej z wymienionych serii, w drugim roku występów modelu 963. Plan zakładał wyprodukowanie czterech samochodów – po dwa na sezon, dla klientów zarówno w 2023, jak i 2024 roku.
Urs Kuratle, szef projektu LMDh w Porsche, wyjaśnił, że decyzja ma dwie przyczyny.
– Jednym z powodów jest po prostu przeciążenie naszego łańcucha dostaw – powiedział Kuratle. – Dotyczy to między innymi dostępności akumulatorów LMDh produkowanych przez WAE Technologies (dawniej Williams Advanced Engineering).
– Jest pewien problem z dostawą baterii. To nie jest tajemnica: większa liczba samochodów na torze stworzyłaby pewne trudności w tym aspekcie – wyjaśnił.
– Drugim powodem jest przeciążenie naszego systemu wsparcia klientów: poczuliśmy w trakcie sezonu, że osiągnęliśmy naprawdę granicę w tej kwestii. Porsche chce zapewnić dobrą obsługę klientom – dodał.
Wskazał także, iż projekt LMDh, który obejmuje dwie fabryczne formacje Penske Porsche Motorsport w WEC i IMSA, oraz program dla klientów, „nie jest tak zaawansowany, jak planowaliśmy”.
Kuratle stwierdził, że nie ma ustalonej daty wznowienia produkcji 963 w połowie przyszłego roku.
Upierał się, że istnieje popyt zarówno od obecnych, jak i nowych klientów na prototypy LMDh. Przyznał, że dodatkowe pojazdy, oprócz drugiej konstrukcji dla stajni Jota, znalazłyby swoich klientów w 2024 roku.
Przy założeniu, że Jota potwierdzi drugie zgłoszenie do WEC, prawdopodobnie z Robertem Kubicą w składzie i być może z Sebastianem Vettelem i Jenson Buttonem, wówczas w przyszłym roku będzie rywalizować pięć klienckich maszyn 963 na torach wyścigowych.
Oprócz dwóch pojazdów wystawianych przez stajnię Jota, w akcji będzie także Proton Competition, które dołączyło do stawki WEC od lipcowej rundy w Monzy.
Do tego Proton i JDC/Miller MotorSports będą dysponowały po jednym 963 w pełnym sezonie IMSA 2024.
Video: 8 Hours of Bahrain 2023 – Onboardy z wyścigu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS