A A+ A++

Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest przyznał, że prace nad wodorowymi samochodami przedłużają się, a plany dotyczące otwarcia nowej klasy WEC w sezonie 2026 są coraz mniej prawdopodobne. 

– To nierealistyczne – mówił o 2026 roku. – Poświęciliśmy wiele czasu bezpieczeństwu i trwa tu dłużej niż się spodziewaliśmy. 27 jest bardziej realistyczny.

Pierwotnym terminem miał być 2024 rok. Samochody oparte o podwozie przygotowane przez Red Bull Advanced Technologies i ORECA miały rywalizować już w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, jednak decyzję przesunięto na 2025 r, następnie o kolejny i najprawdopodobniej nie pojawią się przed 2027 rokiem. 

ACO i FIA, wspólnie zarządzające World Endurance Championship i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans ogłosiły, że auta napędzane wodorem będą mogły konkurować z samochodami Le Mans Hypercar oraz LMDh.

Toyota, która przed tygodniem przypieczętowała piąty tytuł mistrzowski z rzędu, zamierza rywalizować na najwyższym szczeblu WEC zarówno samochodami spalinowymi, jak i wodorowymi. Decyzja ta sugeruje, że ACO porzuci koncept jednego dostawy podwozia, jednak nic jeszcze nie zostało w tej kwestii ogłoszone.

Dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing Europe, Pascal Vasselon, powiedział, że jego zdaniem jest możliwe, aby nowa klasa zadebiutowała już w 2026 roku.

– Wszystko jest możliwe dzięki postępowi technicznemu – stwierdził. – Jeżeli pozwala nam na to poziom technologii, nie ma żadnych przeszkód, powinno być to wykonalne.

Po raz pierwszy temat wodorowych samochodów Le Mans pojawił się w 2018 roku. Automobile Club de l’Ouest rozpoczął wówczas współpracę z organizacją GreenGT, pionierem technologii, aby opracować prototyp pod szyldem MissionH24. W ubiegłym miesiącu zaprezentowano trzecią generację samochodu.

Przeczytaj więcej:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoszukiwany w Niemczech – odzyskany przez Straż Graniczną w Terespolu
Następny artykułPolicjanci mieli nosa, ponad 3 promile u kierującego Fordem