A A+ A++

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Acer? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Acer opowiada Jeremi Rybak, country marketing manager w Acer Polska.

Największy sukces dla marki Acer w 2020 roku

Biznesowo – realizacja celów w gamingu, który jest ekstremalnie konkurencyjny. Wzrost sprzedaży oraz udziałów Acer w kategoriach laptopów i monitorów dla graczy pozwala nam skutecznie budować markę w tym wymagającym segmencie.

Marketingowo – kampania dla Twórców ‘Let Creators Be Creators’ dedykowana nowej serii produktów ConceptD. To pierwsza kampania digital, którą zrealizowaliśmy samodzielnie na taką skalę, jako Acer Polska. Kampania została nominowana w 2 kategoriach do „Złotych Spinaczy”, więc jej efekt naprawdę nas zaskoczył. Doskonale obrazuje to ambicje Acer Polska na przyszły rok.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Acer w 2020 roku

Zdecydowanie stworzenie i wprowadzenie na polski rynek napoju energetyzującego PredatorShot. Globalna strategia Acer mówi o poszukiwaniu nowych kierunków działań poza IT, w kategoriach lifestyle. Naturalnym rozwinięciem portfolio naszej marki gamingowej Predator stał się wspomniany wyżej energetyk, który stworzyliśmy w polskim zespole od podstaw (design, smak, sieć sprzedaży, GTM). Minąłbym się z prawdą, gdybym powiedział, że to było łatwe zadanie.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

  • W pierwszej kolejności wprowadzenie na rynek nowego napoju dla graczy – PredatorShot Next Generation Energy Drink. Nowy produkt to zawsze wyzwanie. W tym przypadku wyzwanie było jeszcze większe z uwagi, że cel wykraczał poza ramy IT.
  • Drugą – kampania ‘Let Creators be Creators’ dedykowana nowej linii produktów ConceptD. To game changer w zakresie naszego podejścia, wymagań względem konceptów na kampanie oraz ambicji osób, które tworzą zespół marketingu w Acer Polska.
  • Trzecią – zmiana strategii PR. Tutaj przeszliśmy przemianę o 180 stopni w stosunku do roku 2019. Wyszliśmy poza ramy charakterystyczne do tej pory dla naszych działań. Jesteśmy aktywniejsi w przestrzeni medialnej nie tylko jako producent IT, ale przede wszystkim jako eksperci w zakresie technologii. Dzięki aktywności zespołu powoli umacniamy swoją pozycję tam, gdzie do tej pory widoczna była tylko nasza konkurencja.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Restream globalnej konferencji prasowej Acer, który przeprowadziliśmy na kanale Ziemniaka. Nasi influencerzy w piku oglądalności zrównali się z głównym streamem na YouTubie. Z perspektywy lokalnej to świetny wynik, szczególnie kiedy porównamy się do rynków innych państw, które przy wielokrotnie wyższych nakładach finansowych nie osiągnęły takich efektów.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Digital, digital i digital. Od początku 2019 systematycznie zmieniamy strukturę budżetu marketingowego. W rok 2020 weszliśmy bez żadnego długoterminowego projektu offline np. Shop in Shopów u naszych partnerów biznesowych. Jak się okazało, była to słuszna decyzja. Dzięki temu mogliśmy skuteczniej zrealizować strategię mediową opartą o zwiększone nakłady finansowe na social media, content production, influencerów oraz kampanie z naszymi partnerami biznesowymi. Z perspektywy czasu, pozwoliło nam to rozwinąć wsparcie marketingowe na kolejne kategorie produktowe i zdobyć bezcenne doświadczenie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

W 2021 wchodzimy ze zdecydowanie bardziej rozbudowaną strategią marketingową oraz celami, które będziemy realizować w pierwszej połowie roku. Nieustannie, największym wyzwaniem będzie osiągnięcie odpowiedniej jakości działań, zgodnej z naszymi ambicjami.

Największy nacisk położymy na działania data-driven, tak by trafić z ofertą, którą jako Acer mamy bardzo szeroką, do odpowiednich osób.

W dalszej perspektywie planujemy rozwój nowych (dla nas) kanałów social media.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

  • E-commerce – wejście i aktywny udział w biznesie Amazonu przyniesie również dla nas jako producenta nowe wyzwania;
  • DaaS – usługa sprzedaży sprzętu IT w modelu subskrypcyjnym to trend, który moim zdaniem pojawi się na naszym rynku w 2021 roku na szerszą skalę;
  • Personalizacja komunikacji oraz oferty – must have dla nas jako producenta z tak rozbudowanym portfolio;

Budżet na działania digitalowe

Nasz budżet praktycznie w 100% inwestujemy w digital. Zostawiliśmy odpowiedni bufor na nowe pomysły, które, mam nadzieję, będą mogły się odbyć offline. Tak jak wspomniałem, od początku 2019 roku sukcesywnie przenosimy inwestycje w digital oraz miejsca, które są dla nas istotne. Co nie oznacza, że wykluczamy działania offline z naszej strategii. Traktujemy je jako komplementarny element całości.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Patrząc na poziom kampanii realizowanych przez coraz szersze grono marek, można stwierdzić, że konkurencja bardzo mocno napędza branżę. Widać również ekspansję niektórych polskich agencji oraz marek np. VMLY&R Poland. Trzymam kciuki za więcej!

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

W 2021 roku jako Acer Polska odpoczywamy od szaleństwa projektów oraz deadline’ów. Stawiamy na jakość i precyzyjność działań. Nasza strategia zostawia duży bufor czasu na projekty, które są ryzykowne. Można powiedzieć, że mamy to wpisane w KPI 😉

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNBA: Doncić przebił LeBrona w elitarnym gronie
Następny artykułUkarany za spalanie odpadów