A A+ A++

Prezydent Białej Podlaskiej Michał Litwiniuk podpisał z Ministerstwem Infrastruktury umowę, która zapewnia finansowanie pierwszego etapu budowy obwodnicy wschodniej miasta, na przedłużeniu alei Solidarności w kierunku południowym, z wiaduktem nad ulicą Sidorską i torami kolejowymi.

O tej bardzo ważnej inwestycji poinformował na konferencji prasowej 26 lipca. Naczelnik wydziału dróg Urzędu Miasta Renata Tychmanowicz dodała, że oprócz tego zostaną wzmocnione nawierzchnia alei Solidarności, a także konstrukcja mostu na tej ulicy.

– Jeszcze w tej kadencji zadbaliśmy również o to, by drugi etap przedsięwzięcia wpisać do Planu Rozwoju Sieci Dróg Województwa Lubelskiego oraz do Strategii Rozwoju Województwa do roku 2030. Kolejny, drugi etap budowy wschodniej obwodnicy miasta w kierunku południowym przebiega w głównej mierze poza obszarem miasta Biała Podlaska i łączy się z drogą wojewódzką nr 812 – mówi zastępca prezydenta Maciej Buczyński.

A dyrektor gabinetu prezydenta Wojciech Sosnowski dodaje: – Spełniamy obietnice wyborcze prezydenta Michała Litwiniuka oraz klubu radnych Koalicji Obywatelskiej. Za chwilę rozpoczynamy budowę nowego mostu na Krznie, a przed nami rozpoczęcie budowy wschodniej obwodnicy, stanowiącej krok milowy w rozwoju naszego miasta.

Wschodnia obwodnica Białej Podlaskiej w układzie północ-południe, w ciągu dróg wojewódzkich nr 812 i 811 przebiegać będzie przez obszar funkcjonalny miasta Biała Podlaska (miasto i gminę Biała Podlaska). Elementem nowego ciągu komunikacyjnego na terenie miasta będzie istniejąca aleja Solidarności, długość odcinka pozostałego do wybudowania wyniesie około 15 km. Inwestycję zaplanowano na trzy etapy:

I etap: odcinek o długości 1,2 km od terenu dawnego lotniska do alei Solidarności, w tym budowa wiaduktu na skrzyżowaniu z ulicą Sidorska i linią kolejową. Realizacja etapu pozwoli połączyć drogę krajową nr 2 z terenem jednostki wojskowej (dawnego lotniska).

II etap: odcinek o długości około 4 km od drogi wojewódzkiej nr 812 (na terenie gminy wiejskiej Biała Podlaska, na wysokości miejscowości Lisy) do terenu jednostki wojskowej, w tym budowa mostu na rzece Rudce.

III etap: odcinek od drogi krajowej nr 2 do drogi wojewódzkiej nr 811, na wysokości miejscowości Hrud. Długość odcinka to około 10 km.

Pozytywne decyzji w sprawie obwodnicy na szczeblu krajowym na pewno przyspieszyła obecność na terenie byłego lotniska w Białej Podlaskiej od 2020 roku garnizonu wojskowego. W tej chwili ciężki sprzęt wojskowy jeździ ulicą Łomaską, a droga ta nie jest przystosowana do takich obciążeń.

Już pierwszy etap budowy obwodnicy, którego rozpoczęcie właśnie zakomunikował prezydent Litwiniuk, umożliwi skomunikowanie jednostki wojskowej w kierunku północnym. Ministerstwo Obrony Narodowej ze względu na obecność w Białej Podlaskiej wojska uznało obwodnicę za „drogę o znaczeniu obronnym”. Daje to szansę dofinansowania inwestycji także z pieniędzy tego resortu.

zdjęcia UM Biała Podlaska

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułМинобороны: Смертность раненых военных на этапе эвакуации уменьшилась до 1,35%
Następny artykułTusk jedzie do Ostródy. Premier: Ma okazję, żeby przeprosić