Droga ekspresowa S19 będzie dłuższa o 34 kilometry. GDDKiA podpisała umowy na na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem na Lubelszczyźnie.
Tym samym w realizacji jest już cała, ok. 100-kilometrowa droga ekspresowa S19 między Lublinem a granicą woj. lubelskiego i mazowieckiego. Kierowcy korzystają już ze szlaku Via Carpatia na południe od Lublina.
Budowa szlaku Via Carpatia na tym fragmencie S19 została podzielona na sześć odcinków. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, która będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zbudowane zostaną także m.in. mosty, wiadukty, drogi do obsługi ruchu lokalnego, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych oraz urządzenia chroniące środowisko.
Do tej pory wybrano wykonawców czterech odcinków w woj. lubelskim:
- granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – Międzyrzec Podlaski,
- Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski,
- obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (druga jezdnia),
- Lubartów – Lublin.
Teraz GDDKiA podpisała umowy na realizację dwóch ostatnich fragmentów drogi: Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Lubartów. Wartość pierwszej z nich to ok. 626,5 mln. Umowa na budowę drugiego opiewa na ok. 390 mln zł. Łącznie wartość sześciu kontraktów, o długości w sumie ok. 100 km, to ok. 2,9 mld zł.
Zadaniem wykonawców jest zaprojektowanie każdego z odcinków, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie trasy i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie. Plan zakłada, że kierowcy będą mogli skorzystać z całej drogi w 2026 roku.
Odcinek o długości ponad 18 km zrealizuje firma Polaqua. Dwujezdniowa trasa ekspresowa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. Wybudowane zostanie m.i … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS