Suzuki zaprezentowało technologiczną przyszłość marki na następne dziesięć lat. Plan koncentruje się na utrzymaniu kluczowych kompetencji marki, czyli rozwój kompaktowych i lekkich pojazdów. Tak więc w przyszłości nie powinniśmy spodziewać się np. dużego SUV-a od Suzuki. Japończycy chcą zredukować masę swoich nowych modeli nawet o 100 kg w porównaniu z obecnymi. Suzuki chce budować auta kompaktowe z napędem hybrydowym z małą i wydajną jednostkę napędową oraz elektryczne z małym i lekkim akumulatorem.
Czytaj więcej
Suzuki Swift: Magia dnia wczorajszego
Nowy Swift nie zrywa z przeszłością i rozsądnie podchodzi do modernizacji oraz nowości. To auto zaskakuje tym, o czym konkurencja już dawno zapomniała.
Platforma Heartect firmy Suzuki, używana od 2014 roku, ma być dalej rozwijana na potrzeby planów konstrukcji lekkich. Ponadto nowy silnik z technologią miękkiej hybrydy zaprezentowany w Suzuki Swift w 2023 roku będzie stosowany również w innych modelach. To z kolei budzi nadzieję na powrót Suzuki Jimny, którego marka wycofała z europejskiej oferty, między innymi ze względu na wysokie wartości CO2 1,5-litrowego silnika. Już rok wcześniej Suzuki zapowiedziało wejście w napęd elektryczny. Według planów do 2030 roku 80 procent wszystkich modeli Suzuki sprzedawanych w Europie będzie wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny. Pozostałe 20 procent to hybrydy. W sumie w sprzedaży ma pojawić się pięć nowych modeli BEV. Prawdopodobnie będzie to małe miejskie autu w formacie Wagon R, niewielka terenówka w formacie Jimny’ego i trzy modele SUV-ów/crossoverów, w tym prawdopodobnie następcy Vitary i S-Crossa. Pierwszy elektryk zostanie wprowadzony na rynek już w 2025 roku.
Tak wygląda napędowa strategia Suzuki na najbliższe lata
Suzuki stawia w przyszłości na lekkie samochody, hybrydy i elektromobilność
W przypadku rynku indyjskiego, na którym Suzuki odgrywa kluczową rolę cele dotyczące samochodów elektrycznych są mniej ambitne. Oczekuje się, że modele BEV będą stanowić 15 procent asortymentu produktów w 2030 r., a modele hybrydowe – 25 procent. Pozostałe 60 procent w dalszym ciągu korzystać będzie z silników spalinowych. Strategia zakłada również sprzedaż sześciu modeli … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS