Jeep zaprezentował zmodernizowanego Compassa. Dla amerykańskiej marki to ważne wydarzenie, model ten odpowiada bowiem za ponad 40 proc. sprzedaży Jeepa w Europie.
Od premiery drugiej generacji Compassa, co miało miejsce w 2017 roku, na europejskiej drogi wyjechało już 200 tys. egzemplarzy tego modelu. O sukcesie przesądziły kompaktowe wymiary i hybrydowy napęd – jeden na cztery egzemplarze Compassa sprzedane w Europie to wersja 4xe.
Zmodernizowany model wyróżnia się odświeżonym nadwoziem. Zmiany dotyczą głównie przodu, charakteryzującego się teraz szerszym, bardziej muskularnym wyglądem, uzyskanym dzięki elementom stylizacyjnym rozwijającym się w linii poziomej i podkreślającym szerokość pojazdu.
Projektanci zmienili wygląd legendarnego grilla Jeepa, unosząc go w pionie i dzieląc na dwie poziome sekcje. Obejmuje on nowe reflektory full LED o cieńszym, smukłym profilu (w standardzie w całej gamie). Dostępne w trzech różnych rodzajach, nadają nowemu Compassowi odważniejszy wygląd. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) – podkreślonych subtelną, wydłużoną formą, i wbudowanych teraz w reflektory. Dolny wlot powietrza jest szerszy i bardziej widoczny.
Do najważniejszych nowości we wnętrzu należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25″ Full HD, radiem DAB, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4″ do 10,1″ umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.
Wnętrze jest bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków bagażowej (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności – trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l).
Odświeżony Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony standardowo w szereg systemów wspomagania kierowcy. Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek.
Jednak najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta centrowania pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS