A A+ A++

Sieć fast foodów o międzynarodowym zasięgu — Burger King, postawiła w tym roku na niecodzienną kampanię reklamową z okazji Halloween. Francuscy konsumenci zostali zaskoczeni akcją pod hasłem A.I.LLOWEEN, przygotowaną przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

fot. Facebook

Co może być strasznego w wyjściu na ulubionego burgera i świeżo smażone frytki? Francuski Burger King przekonuje, że więcej niż nam się wydaje. W najnowszym video pt. „A.I.LLOWEEN” twórcy wyjątkowo umiejętnie korzystają z możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja i w ten sposób prezentują internautom nieco ponad pół minuty rodem z horroru.

Na pozór zwyczajni klienci Burger Kinga, już po kilku chwilach okazują się kreaturami niczym z najgorszych koszmarów. Brakujące kończyny? A może „coś ekstra”, czyli choćby kolejna para dłoni (w sam raz do zjedzenia dwuch burgerów na raz)? Dla AI w zasadzie nie ma ograniczeń. Cel jest jeden — wzbudzić w widzach poczucie niepokoju i wyraźnego dyskomfortu.

Poza obrazem, marketingowcy Burger Kinga postawili również na muzykę. Ta przywodzi na myśl upiorny cyrk albo zepsutą pozytywkę, które z całą pewnością nie wywołają na naszych twarzach uśmiechów.

Źródło: YouTube

AI w marketingu — coraz wyraźniej widoczna

Motyw wykorzystania sztucznej inteligencji w branży reklamowej z tygodnia na tydzień staje się coraz bardziej aktualny. Algorytmy, gotowe schematy, rozwiązania bazujące na powtarzalnych zachowaniach internautów (a co za tym idzie — potencjalnych klientów)… Wszystko to prowadzi do coraz intensywniejszego wdrażania AI w działania reklamowe.

Obok niewątpliwych zalet takich działań, pojawiają się również liczne wątpliwości choćby natury etycznej. Czy sztuczna inteligencja, chatboty i zaawansowane technologicznie mechanizmy już niebawem zastąpią copywriterów i grafików? Tego nie wiemy, jednak korzystając z najnowszych rozwiązań, warto nie rezygnować całkowicie z czynnika ludzkiego i wciąż wzbogacać tworzone kreacje o pomysły pracowników. W przeciwnym wypadku może nas bowiem czekać scenariusz równie przerażający, co halloweenowe video francuskiego Burger Kinga.

A jeśli szukacie kolejnych inspiracji na halloweenowe kampanie reklamowe, sprawdźcie nasz przegląd najciekawszych kreacji. 

Sztuczna inteligencja okazuje się pomocna dla firm i przedsiębiorstw w wielu kwestiach. Generuje obrazy reklamowe, teksty, pliki dźwiękowe, jednak jak się okazuje, to nie wszystkie jej możliwości.

Sztuczna inteligencja staje się narzędziem codziennego użytku. Pomaga copywriterom, grafikom, analizuje dane, tłumaczy prezentacje, wspiera research. Nawet osoby, które obawiają się, że AI odbierze im pracę, widzą potencjał sztucznej inteligencji. Jednak pod płaszczem produktywności i efektywności, kryje się kilka prawnych ryzyk.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja zatrzymuje kolejne samochody bez tablic rejestracyjnych (ZDJĘCIA)
Następny artykułŚlubowanie nowych funkcjonariuszy policji