Od 3 stycznia 2024 r. podlaska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza jedną infolinię pod numerem 22 460 59 90. Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość TelePinem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon. Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie podlaskim podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 r. Od środy 3 stycznia 2024 r. klienci podlaskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Infolinia to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Podstawowe informacje o infolinii
Numer telefonu: 22 460 59 90
Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- Ogólna informacja podatkowo-celna,
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- Indywidualna informacja podatkowo-celna.
- Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Źródło: Podlaska KAS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS