A A+ A++

Pasażerowie od dawna narzekali na system przydzielania miejsc w pociągach – grupujący ludzi w jednych miejscach czy przedziałach, pozostawiający jednocześnie kompletnie puste przestrzenie w innych częściach składu.

Sprawą zbulwersował się m.in. Maciej Kawecki, były dyrektor departamentu zarządzania danymi w Ministerstwie Cyfryzacji. W mediach społecznościowych zwrócił uwagę na absurd systemu informatycznego PKP Intercity pod względem sprzedaży biletów. Podróżował pociągiem PKP Intercity na trasie Warszawa – Gdynia.

Kolejarze chcą wyremontować wszystkie dworce w kraju. To ogromne przedsięwzięcie

Konduktor, na pytanie: “dlaczego system PKP nie może rozdzielać miejsc bezpiecznie w dobie pandemii?”, miał odpowiedzieć krótko i dosadnie: “Daj sobie Pan spokój. Taki mamy w PKP system. Tak rozdziela miejsca od zawsze”.

Kawecki doczekał się lakonicznego wytłumaczenia ze strony PKP Intercity – to właśnie ta spółka odpowiada za sprzedaż większości biletów. “Przygotowujemy ze swoimi zewnętrznymi podwykonawcami zmianę algorytmu dotyczącego zasad przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów” – odpisali kolejarze.

Jednak Kawecki dalej drążył i być może doszedł do sedna problemu.

“Po skierowaniu przeze mnie wczoraj z wykorzystaniem moich kontaktów roboczych serii pytań do PKP S.A. pozyskałem informację, że do dnia dzisiejszego PKP S.A. korzysta w zakresie rezerwacji miejsc z systemu zakupionego w 1992 r. oraz wdrożonego w 1994 r. o nazwie Kurs’90. System w żadnym zakresie nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości cyfrowej” – napisał na swojej stronie na Facebooku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚmiertelny wypadek w Makowiskach. Nie żyje 45-letni rowerzysta
Następny artykułFirmy skorzystają ze zwolnienia ze składek, nawet jeśli miały nadpłatę