Zintegrowany bilet to dla podróżnych nie tylko duża wygoda i oszczędności,
ale też zachęta do korzystania z transportu publicznego. W Ministerstwie
Infrastruktury właśnie rozpoczęły się prace nad tym rozwiązaniem.
![Jeden bilet na pociąg, autobus i tramwaj? Pasażerów czekają duże zmiany](https://bomega.pl/wp-content/uploads/2024/05/93b477b665bf2f-948-568-0-28-1790-1074.jpg)
![Jeden bilet na pociąg, autobus i tramwaj? Pasażerów czekają duże zmiany](https://bomega.pl/wp-content/uploads/2024/05/93b477b665bf2f-948-568-0-28-1790-1074.jpg)
Jeden bilet na metro, komunikację miejską, kolei miejską,
regionalnych przewoźników kolejowych, a nawet pociągi przyspieszone to
rozwiązanie, z którego korzystają już inne kraje m.in. Niemcy. Umożliwia płynne
podróżowanie pociągami, autobusami i tramwajami. Teraz jest szansa, że zostanie
ono wprowadzone również w Polsce – podał Portalsamorzadowy.pl.
Jeden bilet za 150 zł?
Wprowadzenie
biletu zintegrowanego było jedną z obietnic Polski 2050 w trakcie ostatniej kampanii
wyborczej. Miał to być program „Jeden bilet za 150 zł miesięcznie”.
Jak twierdzi, cytowany przez Portalsamorządowy.pl Piotr
Malepszak, wiceminister infrastruktury, w ministerstwie rozpoczęły się już prace
nad możliwością wprowadzenia rozwiązań, umożliwiających zakup zintegrowanego
biletu łączącego różne rodzaje transportu publicznego. Według
niego to zaawansowany i kompleksowy koncept, który wymaga
specjalnych systemów sprzedażowych i rozliczeniowych. Ma też zawierać nowe
opcje płatności w transporcie publicznym m.in. odprawę przy użyciu karty
debetowej lub kredytowej, a także telefonu komórkowego lub kodu kreskowego.
W planach Ministerstwa Infrastruktury jest wprowadzenie
rozwiązania, w którym depozyt związany z rozliczeniem biletu czy systemy
rabatowe umieszczane będą na chipie i następnie zatwierdzane poprzez czytnik.
Zintegrowany bilet – od kiedy?
System będzie
obejmował różne formy biletów, w tym: jednorazowe relacyjne nabywane na daną trasę
bez względu na przewoźnika i godzinę odjazdu, z możliwością wyboru opcji
powrotnej, bilety tzw. abonamentowe (odcinkowe) – miesięczne bez względu na
przewoźnika czy też bilety obejmujące wszystkich kolejowych przewoźników
regionalnych z opcją komunikacji miejskiej. Docelowo system powinien obejmować cały transport publiczny, na zasadzie
dobrowolności.
Według wiceministra
obecnie nie jest jeszcze znana ostateczna forma tego rozwiązania, a także data i koszt jego wprowadzenia.
![](https://galeria.bankier.pl/p/6/5/5ef7bb0f2bddb9.png)
![](https://galeria.bankier.pl/p/6/5/5ef7bb0f2bddb9.png)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS