Jaworznicki Pakiet Wsparcia dla Biznesu wchodzi w życie
Nadzwyczajne czasy wymagają nadzwyczajnych decyzji. Lokalni przedsiębiorcy z Jaworzna, oprócz ogólnopolskiej “Tarczy Antykryzysowej”, uzyskają dodatkowe wsparcie ze strony Gminy. W życie wchodzi Jaworznicki Pakiet Wsparcia dla Biznesu, którego celem jest pomoc przedsiębiorcom dotkniętym negatywnymi skutkami epidemii COVID-19.
Kto może skorzystać ze wsparcia?
Każdy przedsiębiorca, który poniósł negatywne skutki ekonomiczne w związku ze stanem epidemii COVID-19 i jest je w stanie wykazać na podstawie sprawozdań finansowych z prowadzenia działalności gospodarczej. Wnioski w każdym przypadku będą rozpatrywane indywidualnie.
Narzędzia wsparcia
1. Podatki lokalne:
Odroczenie płatności podatku od nieruchomości – gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej; podatku od środków transportu; podatku leśnego oraz rolnego. Termin odroczenia będzie wydłużony w każdym uzasadnionym przypadku do czasu odwołania stanu epidemii i stanu zagrożenia epidemicznego. Przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się również o umorzenie lub rozłożenie na raty powstałych zaległości podatkowych.
Wsparcie w powyższym zakresie będzie przyznawane w oparciu o indywidualną ocenę i dane o skali utraconych przychodów i realizowane zgodnie z przepisami o pomocy publicznej dla przedsiębiorców. Zatem do wniosków należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację finansową przedsiębiorcy oraz dokumenty wynikające z przepisów prawa – art. 67 b. Ordynacji podatkowej.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku / o rozłożenie zaległości na raty / o umorzenie podatku [PDF] [ODT]
- Załącznik – Oświadczenie o pomocy de minimis przyznanej w ciągu bieżącego roku oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych. [PDF] [ODS]
- Sprawozdanie finansowe firmy za okres ostatnich 3 lat obrotowych (lata 2018, 2019, 2020)
- Fakultatywnie – inne dokumenty potwierdzające fakt znaczącego spadku obrotów w okresie epidemii COVID-19
Jak złożyć wskazane dokumenty:
- drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP – adres: /UMJAWORZNO/SkrytkaESP
- drogą tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego w Jaworznie – punkt podawczy (główny budynek UM, ul. Grunwaldzka 33)
2. Odstąpienie od egzekucji zaległości podatkowych
Czynności egzekucyjne w zakresie zaległości podatkowych zostaną wstrzymane do upływu 30 dni od dnia zniesienia stanu epidemii. Wstrzymanie egzekucji administracyjnej dotyczy wyłącznie zaległości powstałych po 8 marca 2020 roku w odniesieniu do podmiotów gospodarczych, które poniosły negatywne skutki ekonomiczne w związku ze stanem epidemii. Istnieje możliwość odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia wskazanych zaległości zgodnie z warunkami opisanymi w punkcie 1.
UWAGA! Odstąpienie od egzekucji obejmie tylko podmioty, które nie miały zaległości podatkowych wobec Gminy na dzień 31 grudnia 2019 roku.
3. Ulgi w najmie, dzierżawie lub użytkowaniu nieruchomości
Na indywidualny wniosek przedsiębiorcy będzie można zastosować następujące czasowe ulgi w spłacie należności pieniężnych przypadających Gminie, jak:
- odraczanie terminów,
- rozkładanie na raty,
- umarzanie.
Ulgi w najmie, dzierżawie lub użytkowaniu nieruchomości stosuje się z tytułu:
- oddania nieruchomości w najem,
- dzierżawę lub użytkowanie.
Ulgi nie obejmują wskazanych w umowie najmu opłat związanych z eksploatacją lokalu (opłat za media).
Szczegółowe zasady i terminy regulują Zarządzenie Prezydenta Miasta Jaworzna:
Wymagane dokumenty:
Wniosek wraz z pozostałymi załącznikami:
- Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie [PDF] [DOC]
- Wydział Obrotu Nieruchomości [PDF] [DOC]
Jak złożyć wniosek:
Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie:
- w formie elektronicznej na adres e-mail: [email protected],
- w formie tradycyjnej na adres: Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie, ul. Północna 9b,
- dowiedz się więcej pod numerem tel.: 32 615 50 30, 32 745 10 40 wew. 459.
Wydział Obrotu Nieruchomości:
- w formie elektronicznej na adres e-mail: [email protected],
- w formie tradycyjnej na adres: Urząd Miejski w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno,
- dowiedz się więcej pod numerem tel.: 32 61 81 563.
3.1. Nieruchomości wynajmowane w zasobach spółek gminnych (Jaworznickie TBS, PKM Jaworzno, Wodociągi Jaworzno).
Czasowe (okres kwiecień – maj) obniżenie wysokości stawek czynszowych w lokalach użytkowych o:
- 50% dla podmiotów wykonujących usługi w zakresie: fryzjerstwa, kosmetyki, krawiectwa oraz podmiotów które nie mogą prowadzić działalności,
- 30% dla podmiotów które ze względu na ograniczenia wynikające bezpośrednio z zapisów Rozporządzenia mają ograniczoną działalność tj. lokale gastronomiczne,
- możliwość rozłożenia na raty dla pozostałych podmiotów z wyłączeniem sklepów spożywczych, aptek, cukierni, pralni oraz podmiotów mogących prowadzić swoją działalność w sposób zdalny tj. usługi w zakresie opieki zdrowotnej, doradztwo kredytowe finansowe itp.
Wymagane dokumenty:
Wniosek najemcy lokalu użytkowego o udzielenie pomocy (odrębny wzór w przypadku każdej ze spółek gminnych):
Jak złożyć wniosek:
drogą elektroniczną na adres odpowiednio:
Skorzystaj z Jaworznickiej Podatkowej Infolinii Przedsiębiorcy- Jawo.InfoBiznes
Wszystkie informacje na temat wsparcia dostępnego dla lokalnych przedsiębiorców w jednym miejscu. Jeżeli masz wątpliwości dotyczące spełniania warunków do uzyskania pomocy, chcesz doprecyzować jak wypełnić wniosek lub dowiedzieć się, gdzie zwrócić się o wsparcie w ramach państwowej “Tarczy Antykryzysowej” – zadzwoń na Jawo.InfoBiznes!
Jawo.InfoBiznes: tel. 32 618 16 01 oraz 32 618 16 09
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS