Celem było pozyskanie ponad czterech milionów złotych. Na co mają zostać przeznaczone te pieniądze?
Janusz Palikot (na pierwszym planie) jest właścicielem Browaru Tenczynek od 2018 r. Fot. Materiały prasowe
Od 2018 r. właścicielem Browaru Tenczynek jest Janusz Palikot, który kupił go od Marka Jakubiaka. W kolejnych latach stworzył on spółki: Tenczyńska Okovita i Tenczynek Bezalkoholowe. Podczas dwóch kampanii crowdfundingowych (finansowanie projektu przez zbiórkę wpłat od wielu osób) zebrał ponad 8 mln zł na szereg inwestycji w browarze.
We wtorek Tenczyńska Okovita wystartowała z kolejną kampanią. W ciągu kilku godzin zebrała ponad 4,4 mln zł, sprzedając prawie 117 tys. akcji. Kupiło je 977 osób.
Pieniądze mają zostać przeznaczone m.in. na produkcję w Tenczynku własnej whisky, w tym zakup beczek, produkcję destylatu i magazynowanie, ale także na wejście na rynki azjatyckie.
Jak czytamy na stronie www.crowdway.pl, są one jednym z najciekawszych rynków sprzedaży alkoholu starzonego. Szybko bogacące się społeczeństwo szuka produktów klasy premium. Potwierdzeniem tego faktu są rekordowe aukcje rzadkich roczników whisky, które w znacznej większości trafiają w ręce prywatnych kolekcjonerów z Azji.
Przeczytaj również
Co dalej z amatorskimi rozgrywkami piłkarskimi w regionie?
Urząd Gminy w Babicach ogranicza bezpośredni kontakt z klientami
Inwestycje kolejowe w Chrzanowie. Zobaczcie postęp prac (WIDEO, ZDJĘCIA)
Libiążanin zagra z Łomżą Vive Kielce. Najpierw w Superlidze, potem w Pucharze Polski
Odwołano wszystkie weekendowe mecze piłkarskie w Małopolsce
Ryszard Niemiec nie wystartuje w wyborach na prezesa MZPN
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS