Promocja zdrowia, opieka profilaktyczna nad pracownikami czy firmowe programy zwiększające świadomość pracowników na temat wpływu stylu życia na zdrowie – to tematy, którymi coraz częściej i chętniej interesują się pracodawcy. Które z nich przedsiębiorcy postrzegają za warte inwestycji w miejscu pracy?
Firmy ewidentnie stawiają na strategie zdrowotne – tak wynika z ankiety, przeprowadzonej wśród członków Pracodawców RP. Z ankiety wynika, że ponad trzy czwarte firm (76,2 proc.) pytanych o to, czy realizują w swoim przedsiębiorstwie strategię zdrowotną, odpowiada pozytywnie. W jakie strategie warto inwestować?
Pracodawców zapytano o to, jakie strategie zdrowotne najczęściej realizują przedsiębiorcy. Ponad 80 proc. ankietowanych uważa, szczególnie ważne są programy zwiększające świadomość pracowników na temat wpływu stylu życia na zdrowie, jak i dodatkowa opieka profilaktyczna nad pracownikami. Około 6 proc. firm oferuje pracownikom w pakietach opieki medycznej pełną stomatologię, czy dodatkowe szczepienia ochronne dla całych rodzin.
Pracodawcy szczególnie uważają, że oprócz promocji zdrowia w miejscu pracy (81%), warto inwestować w profilaktykę chorób zakaźnych (76,2%) czy karty sportowe (71,4%).
Dalej, pracodawcy uważają za warto zainwestować we wsparcie psychologiczne (66,7%), programy profilaktyki chorób cywilizacyjnych (57,1%). Mniej zainteresowania cieszą się programy zapobiegania wadom postaw (38,1%). Najmniejszą wartość wśród programów profilaktycznych na rzecz swoich pracowników, pracodawcy widzą w prywatnej opiece medycznej czy szybkich badaniach przesiewowych, które za warte inwestycji uznaje jedynie 4,8% pracodawców.
Źródła:
Pracodawcy RP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS