A A+ A++
Organizowanie eventów stało się ostatnio bardzo popularne. Ich przygotowanie zlecają lokalne firmy, wielkie korporacje, fundacje i instytucje publiczne. Każda impreza ma przyczynić się do zrealizowania konkretnego celu wskazanego przez klienta w briefie. Nie da się tego osiągnąć bez właściwie opracowanej strategii marketingowej. Nawet najlepsze wydarzenie nie przyciągnie tłumów, jeśli dowiedziała się o nim zaledwie garstka osób. Dziś możemy promować event na różne sposoby. Jak wybrać najlepszą ścieżkę komunikacji?

Jakie strategie marketingowe są skuteczne przy organizowaniu eventów?

Strategię marketingową dobierz do targetu

Jeśli odpowiadasz za organizowanie eventów , wiesz, że ich scenariusz trzeba dopasować do poszczególnych grup docelowych. Np. młodzi ludzie raczej preferują koncert znanego rapera w ramach juwenaliów niż popularnej piosenkarki, której szczyt kariery przypadł na lata 90. ubiegłego wieku. Nie tylko atrakcje powinny odpowiadać zainteresowaniom odbiorców wydarzenia, ale też sposób promocji imprezy. Studenci i licealiści korzystają głównie z portali społecznościowych. Z kolei ich rodzice częściej zaglądają na lokalne serwisy informacyjne.

Znalezienie partnerów medialnych

Jakie strategie marketingowe uchodzą za skuteczne przy organizowaniu eventów? Jednym z podstawowych rozwiązań jest znalezienie partnerów medialnych. Lokalne rozgłośnie radiowe, telewizyjne i portale informacyjne chętnie nagłośnią wydarzenie w zamian za darmowe wejściówki oraz umieszczenie swojego logo w materiałach promocyjnych. Wspomniana współpraca ma charakter barterowy i często okazuje się opłacalna dla obu stron.

Płatne kampanie w mediach społecznościowych

Promocja wydarzeń w mediach społecznościowych pozwala na ich targetowanie. Jeśli nie chcemy przepalić budżetu klienta, zlećmy to zadanie specjaliście. Istnieją freelancerzy, którzy wiedzą, jak dotrzeć do potencjalnych uczestników eventu poprzez Facebooka czy Instagram. Jeśli odpowiednio ustawią reklamę, ta wyświetli się tylko osobom o odpowiednim wieku i zainteresowaniach.

Reklama w tradycyjnych mediach

Promocja w tradycyjnych mediach nie jest już tak spersonalizowana, poza tym generuje nieco wyższe koszty. Z drugiej strony pozwala zaistnieć na łamach prestiżowych pism branżowych czy specjalistycznych portali. Nierzadko przekłada się na duży sukces eventu i wysokie zainteresowanie samym wydarzeniem.

Zaproszenie znanej osoby na imprezę

Istnieją też mniej oczywiste formy promocji imprezy. Niektórzy zapraszają znaną osobę, która swoją obecnością przyciąga tłum gości. Należy wybrać gwiazdę, która obecnie znajduje się na topie, gdyż wtedy o evencie będą pisać także czołowe portale plotkarskie i magazyny lifestylowe.

Współpraca barterowa z influencerami

Dużą popularnością cieszy się również współpraca z influencerami. Zazwyczaj przyjmuje ona charakter barterowy. Znany tiktoker otrzymuje darmową wejściowkę w zamian za to, że wcześniej wspomni o wydarzeniu na swoim kanale. Pozwala to przy ograniczonych kosztach dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Niezależnie od tego, którą strategię marketingową wybierzesz, pamiętaj o użyciu odpowiedniego języka i komunikacji wizualnej. Musisz zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje ? kto, gdzie, kiedy, o której i po co. W organizacji i zarządzaniu projektem eventowym pomoże Ci kurs poprowadzony przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży.

Artykuł Sponsorowany
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFestyn Rodzinny w parku miejskim
Następny artykułPodczas akcji wpadło dwoje kierujących