A A+ A++

Wyzwania współczesnego świata niejednokrotnie zmieniają się w zagrożenia i temu głównie była poświęcona konferencja szkoleniowa. Poruszane były wątki, które mają związek z bezpieczeństwem psychospołecznym młodego pokolenia.

Konferencja z udziałem specjalistów miała charakter naukowo-szkoleniowy, jej celem jest popularyzacja wiedzy na temat współczesnych wyzwań i zagrożeń bezpieczeństwa psychospołecznego, zwłaszcza w kontekście młodzieży oraz podjęcie interdyscyplinarnej dyskusji na ten temat. Wydarzenie cieszyło się sporą popularnością, a liczba wolnych miejsc szybko się wyczerpała. W Filii WSBiNoZ w Rybniku pojawiło się 150 uczestników konferencji, co pokazuje, że jest duża potrzeba edukacji o niebezpieczeństwach i zagrożeniach, jakie czyhają na młodzież, a te cały czas się zmieniają i powstają nowe.

Zobacz także

– Chcielibyśmy powtarzać cyklicznie naszą konferencję, o charakterze szkoleniowym, bo o to szkolenie chodzi nam najbardziej. Chcemy zwracać uwagę na te aspekty, które pojawiają się, a dotyczą nowych zagrożeń, ponieważ one też się cały czas zmieniają — mówi jedna z organizatorek, dr Dorota Gawlik – Dyrektor Instystutu Nauk Społecznych WSBiNoZ Filia w Rybniku.

Temat konferencji jest bardzo istotny, szczególnie dla osób pracujących z młodzieżą, dla pedagogów, nauczycieli, ale też dla osób, które zajmują się szkoleniem młodzieży.

– Zagrożeń jest bardzo dużo i śmiało można by zorganizować cykl takich konferencji, aby omówić je wszystkie. Myślę, że to też może nas wszystkich skłonić do refleksji i chęci samodzielnego zgłębiania tego tematu — dodała dr Dorota Gawlik.

Prelegenci poruszali różne typy zagrożeń, a wśród tematów pojawiły się:

  • kontrowersje wokół różnicowania pojęć zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego, o czym mówił szeroko gość specjalny prof. dr hab. Adam Stanowski;
  • uczeń z niedostosowaniem społecznym w świecie mediów;
  • nowy wymiar przestępczości;
  • psychomanipulacja;
  • pogarda, zagrożenie tożsamości jednostki, a kwestia edukacji;
  • ekshibicjonizm internetowy jako przykład zachowań ryzykownych;
  • FOMO, TikTok, zakłócenia snu, nierealistyczne kanony instagramowego piękna;
  • bezpieczeństwo w sieci w kontekście karno-prawnym.

Aby móc wyłapać problem, trzeba być świadomym, że problem istnieje. Niestety wiele zagrożeń jest nowych, zmienia się z czasem, więc jeżeli nie jest się zainteresowanym tematem, to możemy o nich nawet nie wiedzieć. Rola pedagogów, czy nauczycieli jest trudna i złożona, ponieważ trzeba uświadamiać dzieci o zagrożeniach, ale też edukować rodziców.

Współpraca z rodzicami jest bardzo różna i zależy głównie od środowiska, z jakiego dziecko się wywodzi.

– Jedni rodzice są bardziej świadomi tych zagrożeń, ale niektórzy zupełnie wypierają problem, nie dopuszczając, że ich dziecko mogłoby coś zrobić. Są jeszcze dzieci dysfunkcyjne, wysoce zdemoralizowane i tutaj ta świadomość zagrożeń praktycznie nie występuje — wyjaśnia dr Dorota Gawlik.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWhat to do in the summer? – warsztaty z językiem angielskim
Następny artykułASUS ROG Swift OLED PG49WDCD – na targach Computex pokazano 49-calowy monitor Dual Quad HD z ekranem QD-OLED