A A+ A++

Filtr paliwa wygląda jak metalowa puszka, do której podłącza się przewody paliwowe i jest jednym z podstawowych elementów eksploatacyjnych w samochodzie. Jaka jest jego rola? Zbiera drobne zabrudzenia występujące w oleju napędowym tak, aby te nie przedostały się np. do precyzyjnej aparatury związanej z montażem układu common rail. A jako że chroni drogi w naprawie układ wtryskowy, jego rola jest nieoceniona. Filtr paliwa ma określony przez producenta czas życia. Wielkość interwału należy sprawdzić w specyfikacji pojazdu – bo czasami to 30, a czasami nawet 120 tysięcy kilometrów. Filtr paliwa nie jest drogi w zakupie – ceny zaczynają się już od niespełna 30 złotych.

Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT

Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?

  • brak mocy podczas jazdy,
  • szarpanie silnika w czasie przyspieszania,
  • dymienie z rury wydechowej,
  • wyczuwalny zapach oleju,
  • utrudniony rozruch silnika lub brak możliwości rozruchu,
  • gaśnięcie silnika w czasie jazdy.

Czemu filtr paliwa zapycha się?

Czasami zdarza się, że czas życia filtra paliwa w dieslu jest krótszy, niż przewidział to producent. Dotyczy to przede wszystkim scenariusza zimowego i zamarznięcia niewłaściwej jakości oleju napędowego. W takim przypadku wytrąca się z nieco parafina, a ta następnie doszczętnie zakleja filtr. Osadnik nadaje się wyłącznie do wymiany. Co gorsze, zanim kierowca wymieni filtr, prawdopodobnie rozruch silnika w aucie nie będzie możliwy.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAtak nożownika w Augustowie. Nie żyje kobieta
Następny artykułZygmunt Miłoszewski pisze o koronawirusie na pogrzebie Jerzego Pilcha. Epidemia dostaje imię i nazwisko