A A+ A++

Podmioty biorące udział w e-commerce

Wyróżnia się 4 opcje biorące udział w transakcjach:

  1. – handel odbywający się pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami indywidualnymi.
  2. C2B
    1. – najmniej rozpowszechniony sektor, często uważany za odmianę
    2. B2C
    3. , polega na umieszczaniu przez klientów ofert zakupów, na które odpowiadają producenci.
  3. C2C
  4. – handel pomiędzy konsumentami np. na portalach gdzie konsumenci wystawiają produkty na aukcje.
  5. B2B
  6. – handel pomiędzy dwoma lub większą ilością przedsiębiorstw.

Jaki sklep internetowy wybrać?

Aby zacząć sprzedawać w internecie potrzebna będzie platforma, na której można zamieszczać oferty. Do wyboru są przynajmniej dwa sposoby, pierwszy to wynajęcie firmy web developerów, którzy stworzą naszą stronę od podstaw według wytycznych dostarczonych przez przedsiębiorcę. Firmy te często dostarczają niezbędnej pomocy technicznej. Dodatkowo musimy wybrać hosting, czyli serwer, na którym strona internetowa będzie funkcjonować.

Drugim dużo prostszym sposobem jest skorzystanie z gotowych rozwiązań platform e-commerce. Na rynku dostępnych jest mnóstwo platform, każda z nich oferuje inne możliwości personalizacji sklepu internetowego. Główną zaletą takich rozwiązań jest prostota, ponieważ nawet bez wiedzy z zakresu IT, dzięki dostępnym szablonom można stworzyć ciekawy i przyciągający klientów sklep internetowy.

Jedną z przykładowych platform e-commerce jest Sky-shop, która oferuje szereg możliwości dla przedsiębiorców.

Główne zalety platform e-commerce dla przedsiębiorców:

  1. Obsługa klienta – Pracownicy zapewnią wsparcie podczas wdrożenia oraz integracji platformy, oraz udzielą odpowiedzi na nurtujące pytania.
  2. Możliwość integracji z hurtowniami.
  3. Strony zaprojektowane techniką RWD – Strony responsywne (RWD) automatycznie dopasują układ strony do rozmiaru okna przeglądarki, dzięki czemu strona zachowa przejrzystość oraz swoją estetykę na każdym urządzeniu (tablet, smartphone).
  4. Integracja z innymi usługami e-commerce – Integracja sklepu internetowego z Allegro, kurierami, systemami księgowości oraz porównywarkami cen poprawi funkcjonalność strony, oraz ułatwi obsługę klienta.
  5. Dodatkowe funkcje:
    1. Łatwe i wygodne zarządzanie sklepem.
    2. Funkcje wspierające sprzedaż.
    3. Funkcje pozwalające na wykonywanie masowych operacji.
  6. Poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a przedsiębiorcą.
  7. Możliwość rozszerzenia działalności sklepu na cały kraj.
  8. Łatwiejsze i prostsze aktualizowanie oferty.
  9. Zmniejszenie kosztów utrzymania produktów.

Korzyści dla konsumentów sklepów internetowych:

  • Łatwe porównywanie cen konkurencyjnych firm.
  • Dzięki opcji “koszyk” można łatwo kontrolować wydatki.
  • Łatwość w znalezieniu potrzebnych produktów.
  • Możliwość przeglądania ofert sklepu oraz dokonywania zakupów w ciągu całej doby.
  • Możliwość zamówienia produktów zagranicznych bez konieczności opuszczania kraju.
  • Często spotykana darmowa dostawa dla ustalonej minimalnej wartości zamówienia.
  • Możliwość zwrotu towaru.
  • Opcja ustalenia godziny dostawy po wcześniejszym kontakcie z firmą kurierską
  • Jak można zauważyć platformy e-commerce to łatwy i szybki sposób na stworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki automatyzacji wielu procesów obsługa klientów, jak i zarządzanie sprzedażą przebiegają znacznie sprawniej. Poprzez powstawanie coraz większej ilości punktów odbiorczych przesyłek, wzrasta popularność zakupów internetowych. Dane statystyczne również wskazują, jak z roku na rok branża e-commerce pnie się do góry.

    Obserwując nowe trendy, każdy sprzedawca powinien zastanowić się nad założeniem własnego sklepu internetowego, aby zmaksymalizować swoje zyski. Dodatkowym atutem e-commerce jest możliwość marketingu na różne sposoby. Najbardziej popularnymi formami marketingu online są Google Ads oraz różne portale społecznościowe. Niektóre z opcji marketingowych pozwalają na wyświetlanie reklam osobom w konkretnej lokalizacji co może przełożyć się na większą sprzedaż lokalną. Dodatkowe narzędzia pozwalają na sprawdzenie aktywności użytkowników na stronie lub weryfikację, która z reklam przekierowała najwięcej konsumentów na nasz sklep internetowy. Dzięki temu można dostosować swoje strategie marketingowe i sukcesywnie budować renomę marki.

    Więcej informacji na temat Jaki sklep internetowy wybrać, znajdziesz tutaj.

    Oryginalne źródło: ZOBACZ
    0
    Udostępnij na fb
    Udostępnij na twitter
    Udostępnij na WhatsApp

    Oryginalne źródło ZOBACZ

    Subskrybuj
    Powiadom o

    Dodaj kanał RSS

    Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

    Dodaj kanał RSS
    0 komentarzy
    Informacje zwrotne w treści
    Wyświetl wszystkie komentarze
    Poprzedni artykułKolejna żałoba w Pałacu Buckingham. Wielki cios dla królowej Elżbiety II!
    Następny artykułZmiany w ubezpieczeniach społecznych 2021