A A+ A++

Przypomina, że Ukraińcy sami podpisywali umowę i powinni ją wdrożyć. – Komisja Europejska powinna dać takie vacatio legis, aby państwa mogły zastosować wszystkie formuły – wskazuje prezes ZMPD. 

Także prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów Karol Rychlik uważa, że zapisy umowy transportowej powinny być respektowane. 

Buczek przypomina, że kiedy 2 lata temu wdrożono tę umowę, nie powiadamiano polskich przewoźników jako zainteresowanej branży i nikogo nie interesowało czy ona była wówczas opublikowana. – Na podstawie tej umowy polscy przewoźnicy stracili rynek i przez 2 lata dźwigają na plecach skutki tych proceduralnych niedoróbek licznie bankrutując – wskazuje Buczek. 

Przewoźnik Jerzy Demianiuk przyznaje, że ukraińscy przewoźnicy wypchnęli polskich z rynku. – Tam pracy nie mamy. 10 lat jeździłem na Ukrainę i od maja nie jeżdżę, nie ma pracy, zero zleceń. Tam są bardzo niskie stawki, ponieważ tamtejsi przedsiębiorcy nie muszą spełniać takich wymogów jak polskie firm. Wdrożenie Pakietu Mobilności podniosło nam koszty – wyjaśnia Demianiuk. 

Czytaj więcej

Ciężarówki za wodorowymi autobusami

Na niskie stawki skarży się także Wasil. – Po odblokowaniu granicy 1 lipca stawki momentalnie poszły w dół. Dramat co oni zrobili w rynkiem – przyznaje Wasil. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzekroczył dozwoloną prędkość, omijał pojazd przed przejściem dla pieszych. 81-letni kierowca stanie przed sądem w Częstochowie za śmierć dwóch kobiet
Następny artykułRekrutacja w Społecznej Akademii Nauk trwa!