A A+ A++

Jak przygotować i złożyć zawiadomienie o odwołaniu lub zmianie pełnomocnika do podpisywania e-deklaracji podatkowej? Czy rodzaj spółki ma znaczenie? Ile trwa zmiana? Ile kosztuje?

Kto może być pełnomocnikiem w firmie?

Pełnomocnikiem może być każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych np. pracownik, księgowy czy doradca podatkowy. Przedsiębiorca może udzielić pełnomocnictwa kilku osobom.

Odwołanie pełnomocnika w urzędzie

Jeżeli przedsiębiorca chce odwołać lub zmienić pełnomocnika, który do tej pory podpisywał elektroniczną deklarację podatkową  – może zmienić to osobiście w urzędzie skarbowym lub przez internet.

Do zmiany pełnomocnika w urzędzie wymagane są następujące dokumenty:

  • zawiadomienie OPL-1 – Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej
  • dane pełnomocnika:
    • NIP albo PESEL,
    • imię i nazwisko,
    • data urodzenia,
    • jeśli pełnomocnik jest nierezydentem – numer i seria paszportu lub innego dokumentu, który potwierdza tożsamość albo inny numer identyfikacyjny,
    • jeśli pełnomocnik jest adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub jest nierezydentem i nie ma numeru PESEL lub NIP-u – adres elektroniczny na ePUAP.

Zobacz również:

 Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek?

Zawiadomienie należy złożyć w urzędzie skarbowym właściwym dla danej firmy. Czas złożenia nie jest określony, zawiadomienie można złożyć w dowolnym momencie.

Złożenie zawiadomienia przez ePUAP

W przypadku złożenia zawiadomienia przez profil zaufany należy wejść na stronę gov.pl, tam wejść w formularz: Zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (OPL-1) i kliknąć “załatw sprawę”. W tym momencie zostaniemy przeniesieni do profilu zaufanego, do którego należy się zalogować i postępować zgodnie z instrukcją.

Po wypełnieniu formularza zostanie wysłane UPP, czyli urzędowe poświadczenie przedłożenia.

Ile to kosztuje?

Usługa odwołania lub zmiany pełnomocnika jest bezpłatna. Zmiana następuję od razu.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWybór materacy do spania w Rybniku – jaki będzie najlepszy?
Następny artykułRzucił kostką brukową w policję podczas Marszu Równości. Prosił o łagodną karę