A A+ A++

Jeżeli ktoś nie ma jeszcze swojego profilu PUE, w każdej chwili może go sobie założyć. Pomocna może być bankowość internetowa, bowiem jest kilka banków, które udostępniły usługę założenia i logowania na PUE właśnie z poziomu strony danego banku.

Innym rozwiązaniem jest założenie profilu na stronie internetowej PUE ZUS. Taki profil trzeba potwierdzić. Jest kilka sposobów, a jednym z nich jest użycie profilu zaufanego (ePUAP). – Potwierdzenie naszej tożsamości jest bardzo ważne, gdyż po aktywacji profilu PUE ZUS uzyskujemy dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym. Co więcej, profil PUE daje nam też możliwość składania, w naszym imieniu, dyspozycji, m.in. zmianę numeru rachunku bankowego, na które wypłacane jest świadczenie z ZUS. Świadczeniobiorca może też ze swojego konta na PUE pobrać swój PIT 11A lub PIT 40A – tłumaczy Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.

Jak zmienić na PUE ZUS rachunek bankowy?

Po założeniu konta na PUE ZUS należy się zalogować i wybrać (lewy dolny róg po rozwinięciu strzałki) katalog usług elektronicznych, a następnie w wyszukiwarkę wpisać ER-WZD. W tym momencie wyświetli się dokument: Złożenie dokumentu ZUS-ER-WZD-01. Wniosek osoby zamieszkałej w Polsce o zmianę danych adresowych / nazwiska / imienia / wypłatę świadczenia na rachunek bankowy / zmianę rachunku bankowego. Wniosek po wypełnieniu (system intuicyjnie naprowadza co dalej) należy podpisać np. profilem zaufanym (dlatego także należy założyć profil zaufany, a potem konto na PUE). To najbezpieczniejszy sposób, gwarantujący, że nikt nieupoważniony nie zmieni seniorowi konta w banku, żeby ukraść pieniądze.

Jak założyć ePUAP i PUE bez wychodzenia z domu?

Profil zaufany (ePUAP) można założyć także bez wychodzenia z domu, poprzez swoje konto bankowe. Wiele banków ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego – ich lista znajduje się na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp

Jeśli ktoś nie posiada profilu zaufanego (ePUAP), wystarczy zalogować się na swoje bankowe konto i w usługach lub ofercie banku wybrać zakładkę „profil zaufany”. – Dalej system rejestracji „poprowadzi nas za rękę”. Gdy mamy swój profil zaufany możemy załatwiać wiele spraw urzędowych, a także „podpisywać” pisma i wnioski do ZUS – zapewnia rzeczniczka.

Jak załozyć w domu konto na PUE ZUS?

Wystarczy na stronie głównej www.zus.pl kliknąć „zarejestruj się” (niebieskie tło), wybrać zakładkę „dla Ciebie”, dalej system „poprowadzi za rękę.” Dalej wybieramy pierwszy przycisk „profil zaufany” i system ponownie „poprowadzi nas za rękę”.

Jak podpisywać pisma do ZUS przez profil zaufany?

Po założeniu konta na PUE ZUS należy się zalogować i w „powiązać” konto na PUE z kontem ePUAP ta opcja jest w konfiguracji profilu/dane płatnika.


Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.

źródło: ZUS

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGladiator trafił do Startu [ Start ]
Następny artykułPrawie 2 mln dotacji do dróg