Wniosek o dodatkowe postojowe (druk RSP-DD) można złożyć tylko elektronicznie na PUE ZUS. ZUS udostępnia instrukcję, jak zrobić to krok po kroku. Jak wypełnić i podpisać wniosek RSP-DD?
Wniosek o dodatkowe postojowe – jak złożyć?
Jak złożyć wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID -19 dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą (RSP-DD)?
Wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe możesz złożyć, jeżeli otrzymałeś wypłatę świadczenia postojowego.
Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy
Jak utworzyć i wysłać wniosek RSP-DD?
- Zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS.
- Przejdź do zakładki [Płatnik].
- Z bocznego menu wybierz [Dokumenty i Wiadomości] – [Dokumenty robocze].
- Kliknij przycisk [Utwórz nowy].
- Wniosek RSP-DD możesz wybrać z listy dostępnych dokumentów:
albo użyć filtra i wyszukać np. po nazwie,
- Zaznacz wniosek i kliknij [Utwórz dokument].
- Wniosek możesz utworzyć także z menu [Usługi] – [Katalog usług]
Jak wypełnić wniosek RSP-DD:
- Wyświetli Ci się formularz do wypełnienia. Będzie częściowo wypełniony Twoimi danymi. Z profilu PUE pobiorą się automatycznie Twoje dane identyfikacyjne oraz adres mailowy. Jeśli podałeś numer telefonu, on również pojawi się we wniosku.
- zaznacz X jeśli składasz wniosek
- Możesz zaznaczyć tylko jedno z pól.
- Wniosek o dodatkowe świadczenie postojowe możesz złożyć, jeśli wcześniej otrzymałeś wypłatę świadczenia postojowego, zaznaczasz wtedy pole [Wniosek pierwszorazowy].
- Pola [Korekta pierwszorazowego wniosku] lub [Wniosek o kontynuację wypłaty świadczenia] możesz zaznaczyć, jeśli wysłałeś wcześniej wniosek pierwszorazowy.
- Jeśli wybrałeś [Korekta pierwszorazowego wniosku z], musisz wskazać datę złożenia wniosku pierwszorazowego.
- Nie możesz złożyć wniosku o kontynuację wypłaty świadczenia dodatkowego w tym samym miesiącu, w którym składasz wniosek RSP-DD pierwszy raz.
- Podaj numer rachunku bankowego. Jeśli zgłaszałeś do ZUS numer rachunku bankowego i masz go w swoich danych na profilu PUE ZUS , możesz go wybrać z dostępnej listy
- Wybierz z podpowiadanej listy rodzaj przeważającej działalności, w związku z którą ubiegasz
się o pomoc
Podaj kod przeważającego rodzaju działalności w związku z którą ubiegasz się o pomoc.
- Po uzupełnieniu dokumentu kliknij przycisk [Sprawdź]. System podpowie Ci, czy uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Jeśli poprawnie wypełniłeś wniosek — zapisz go. Następnie zamknij formularz.
- Przejdź do wysyłki dokumentu, wybierz przycisk [Wyślij].
Wyświetli się komunikat z oświadczeniem:
- Gdy zaakceptujesz to oświadczenie, wybierz sposób odbioru wiadomości zwrotnej z ZUS oraz wskaż podpis, którego chcesz użyć.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS